Klacht Hornbach Bouwmarkt: Voor schut(ting) waardeloze service

sad Niet opgelost
C.D. Jonkman

Op 27 mei hebben wij 8 schuttingdelen van 2x2 meter besteld bij Hornbach. De bezorgdatum was bekend, de tijd een indicatie, in de ochtend. Er kwam niemand in de ochtend, dus gebeld waar ze bleven. Het zou eind van de middag worden. Dus gewoon om boodschappen gegaan. Waarop de vervoerder om 2 uur op de stoep stond en onze zoon de bestelling heeft aangenomen. Het bleken de verkeerde schuttingdelen. Even simpel uitgelegd: wij hebben schuttingdelen met drie horizontale planken hadden besteld, maar we kregen schuttingdelen met twee horizontale planken. De mannen die de schutting zouden plaatsen afgebeld, schuttingdelen laten ophalen en twee weken later werden weer 8 nieuwe bezorgd. Weer de verkeerde. Gelijk mee teruggegeven aan de transporteur en de mannen die de schutting zouden plaatsen weer afgebeld. Inmiddels bijna 2 maanden later werden gisteren opnieuw 8 schuttingdelen bezorgd. Dit keer 6 goede en weer 2 verkeerde, die we gelijk weer mee terug hebben gegeven aan de transporteur. De mannen die de schuttingen zouden plaatsen weer afgebeld. Inmiddels waren wij er klaar mee en hebben de Hornbach opgebeld. Wij willen nu inmiddels financiële compensatie voor twee extra verlofdagen die nodig waren om de hele dag thuis te zijn om de schuttingdelen in ontvangst te nemen én we willen de schutting nu zsm kunnen zetten. We zouden er nog van horen, zei Hornbach.
Vandaag telefoon van de Hornbach. De schuttingdelen zijn niet meer leverbaar. Nee, dat zal wel niet na bijna twee maanden wachten midden in het tuinseizoen! Financiële compensatie voor twee verlofdagen zit er niet in. Wel een cadeaubon van € 15,-- en geld terug voor twee schuttingdelen. Daar hebben we natuurlijk niets aan, want we kunnen nu onze schutting alsnog niet zetten, we komen immers twee delen (totaal 4 meter) schutting te kort!
Ons voorstel was: de twee laatst geleverde schuttingdelen (die met twee horizontale planken) weer bezorgen, twee extra planken erbij zodat wij die er dan zelf tussen kunnen (laten) zetten en dan die cadeaubon van € 15,-- maar, dan hebben we nog iets van schadevergoeding.
Nee meneer, aldus Hornbach. Want het is of de schuttingen weer leveren (“als dat nog gaat meneer, want u heeft ze geweigerd. Ik kan ze niet meer terughalen waarschijnlijk. Dan zou u ze opnieuw moeten bestellen”) plus die cadeaubon van € 15,--. Of:
Geld terug voor de twee geweigerde schuttingdelen en geen cadeaubon. Dat is toch geen service!

Wij willen de twee schuttingdelen, twee planken en de cadeaubon zo snel mogelijk geleverd krijgen. Met een excuusbrief van Hornbach erbij.

C.D. Jonkman
    Morgen worden twee schutting delen geleverd, niet het juiste model uiteraard omdat deze niet meer leverbaar is. Zegt online. Ook zegt online sorry in een mail. Maar dat helpt niet om onze schutting compleet te krijgen natuurlijk. Bij Hornbach Nieuwegein stond er nog een van het juiste type. Misschien ook nog wel bij een andere Hornbach. Aan de medewerkers van Hornbach Nieuwegein ligt het niet: zij zijn een behulpzaam, vooral Tamer deed alles wat hij kon om ons aan de juiste schutting delen te helpen. Alleen blijkt het voor de online shop onmogelijk om ook zo hun best te doen. Blijkbaar is online en fysiek een wereld van verschil en communiceren zij niet. Overigens: losse passende planken verkoopt Hornbach niet. Al met al is dit nog niet opgelost.

C.D. Jonkman
We wachten nog steeds op twee ontbrekende schuttingdelen. Deze worden als het goed is volgende week bezorgd. Daarna moeten we nog contact opnemen over tegemoetkoming. Nog niet opgelost dus.

Ook een klacht indienen over Hornbach Bouwmarkt?