Klacht Horwinkel.nl: Misleidende advertenties, onbehoorlijke communicatie en gebrek aan klantenservice.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 162994
Gebruiker
Manus1976
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Inmiddels heb ik verschillende keren (vier keer) contact gelegd met met horwinkel.nl
naar aanleiding van advertenties op marktplaats. De reacties van horwinkel.nl variëren van botweg verwijzen naar de eigen website, waar dan plotseling een andere prijs (duurder) wordt vermeld, tot het sarcastisch afwimpelen van inhoudelijke vragen. Vervolgens laat de horror-winkel helemaal niets meer van zich horen.

Hierop heb ik betrokkene (Arjan Raemakers) ingelicht over het feit dat ik de kwestie hier en daar aan de kaak zal stellen, zoals oa. hier te lezen valt.

Uit internetonderzoek blijkt dat de horwinkel.nl inmiddels vaker getypeerd is als malafide bedrijf, dat zelfs in het verband wordt gebracht met belastingfraude.
Daarom denk ik dat het melden en herhalen van dergelijke klachten belangrijk is, ten aanzien van het informeren van consumenten, ter voorkoming van teleurstelling en financieel verlies.

Het betreft hier:
Arjan Raemakers
Ace Trading
Koningsweg 24
6655AC Puiflijk
Netherlands
GSM (+31) 6 44 394 332
Tel. (+31) 487 84 67 35
arjan@acetrading.nl
BTW: NL164839446B01
KVK: 53170717

www.acetrading.nl
www.horwinkel.nl
www.horrentotaal.nl
www.joyful-sportswear.nl


De oplossing

Franco uitleveren van: Plisse-hordeur
Hoogte 189-199cm, breedte variabel tot 100cm: €99,-
met coulance korting van 50%.

8 reacties

  1. Auteur
    Manus1976
    Datum
    Zojuist is er telefonisch contact geweest met Arjan Raemakers.
    In dit gesprek werd duidelijk door Arjan verklaard dat hij investeerder is en zich kennelijk weinig bekommert om klantvriendelijkheid, laat staan -service. Hij zei letterlijk: "Je kunt maar beter naar de bouwmarkt gaan, daar ben je duurder uit".
    Tijdens het gesprek stond Arjan niet open voor feedback, nadat hij zich laatdunkend uit liet. Hij ging zelfs zover dat hij onheuse aannames plaatste in plaats van een fatsoenlijk gesprek.
  2. Auteur
    Horwinkel.nl
    Datum
    Beste Marcel,

    Het product dat door jou was besteld is helaas uit het assortiment gehaald door de leverancier. Wij hebben jou hiervoor netjes een alternatief aangeboden of een creditering van het bedrag. Vervolgens gaf jij aan dat je dit te duur is en zei je meerdere malen dat je 10 euro korting wilde en anders klachten op internet ging plaatsen. Je eigen woorden waren dat je er 'hier energie van krijgt'. Dit is chantage en net zoals dat consumenten beschermt moeten worden, moeten web winkeliers dat ook tegen dit soort uitingen.

    Na enig onderzoek kwamen wij er bovendien achter dat jij bij meerdere webwinkels op social media klachten indient.

    Tevens zijn wij benieuwd hoe jij erbij komt dat wij iets te maken hebben met belastingfraude en zien hier daar graag enig bewijs van.

    Wij stellen service hoog in het vaandel en wil alles zo goed mogelijk oplossen. In het verleden hebben we een personeelslid gehad die de zaken niet correct afhandelden. Hij is ontslagen en zoals je hier op Klachtkompas kunt lezen hebben we alle problemen als gevolg hiervan netjes opgelost.

    Wij typen dit na e.e.a. besproken te hebben met onze advocaat. Wij willen dhr Vennema vriendelijk doch dringend verzoeken om de klacht z.s.m. of tenminste voor 29-4-2016 te verwijderen. Gebeurd dit niet dan nemen wij juridische stappen.

    Mochten er nog vragen zijn dan weet u mij te bereiken.

    Met vriendelijke groet,
    Arjan Raemakers
  3. Auteur
    Manus1976
    Datum
    Hooghartige Arjan,
    Volgens mij mis je een aantal punten, en ik ben bereid om je te helpen inzien alwaar het te moeilijk voor je is.
    Hoewel ik herhaling val, kijk ik even terug op de feiten:
    Simpelweg verwijzen van de 'prachtige aanbieding op Marktplaats' naar jouw eigen website(s) met ineens een hogere prijs, noem ik geen service. Evenmin het gebrek aan toelichting, waar ik om heb gevraagd. De onderhavige advertentie op marktplaats bleef ongewijzigd gehandhaafd.
  4. Auteur
    Manus1976
    Datum
    Ofschoon je voorwendt dat het artikel niet meer leverbaar is (door schuld van de leverancier?!) Afin, om het zeker te weten heb ik vanaf een ander emailadres dezelfde bestelling via Marktplaats getracht te krijgen. En je raadt het al: van hetzelfde laken een pak..
    Kennelijk niet een incident.
    In ons gesprek waren mijn woorden: "onrecht geeft mij energie"
    om reden ik mijn ervaring deel, ter bescherming van andere consumenten. Ik ben namelijk het type dat zich niet stil houdt...
  5. Auteur
    Manus1976
    Datum
    Overigens, en ik schrijf door in een nieuw tekstvlak omdat de ruimte helaas beperkt wordt, wijs ik je nog even op de kosten van een advocaat. Misschien is een investering in klantenservice en communicatieve vaardigheden beter besteed. Of en mogelijk, heb je gewoon het verkeerde beroep gekozen. In mijn beleving is klant koning en werk je als ondernemer naar klantenbinding.
    Een brief van mijn confrère zie ik met belangstelling tegemoet.
  6. Auteur
    Horwinkel.nl
    Datum
    Beste,

    Een foutje maken is menselijk. Deze advertenties zijn direct aangepast en de producten hebben we verwijderd. Hiervoor hebben wij u zowel telefonisch als per mail onze excuses aangeboden.

    Meer kunnen wij niet doen. Hierna kan ik niet meer reageren en ik wil het hierbij ook laten. Wel wil ik u nogmaals vriendelijk verzoeken de klacht te verwijderen.

    Met vriendelijke groet,

    Arjan Raemakers
  7. Auteur
    Manus1976
    Datum
    Afrondend, betwist ik jouw verhaal op ieder punt. Van enige creditering is nooit sprake geweest, evenmin van enige service.
    Arrogantie sprak namelijk de boventoon. Meneer de investeerder die klanten tegen zich in het harnas jaagt.
    Verder verdraai je mijn woorden in een stuiptrekking van kennelijke emotie. Inmiddels ben ik in een goede hor voorzien en ben ik niet voornemens om jouw blaam te zuiveren.
  8. Auteur
    Manus1976
    Datum
    Geen resultaat behaald, ofschoon ik betrokkene meermaals hiervoor benaderd heb. Zowel per email als telefonisch.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Manus1976
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Horwinkel.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen