Opgelost door Hotelbon Leisure: stilzwijgend verlengen

M. Jansen

Een jaar geleden (blijkbaar) ben ik telefonisch een jaarabonnement van hotelbon.nl aangegaan. Daarbij, ook telefonisch, aangegeven dat ik maar 1 jaar wilde. Vervolgens niet 1 keer gebruik gemaakt van de hotelbon. Hele map heeft een jaar in de kast gelegen en die is enkele weken geleden de prullenbak ingegaan. Ik zie nu bij mijn bankgegevens dat er volgende week weer een bedrag van hotelbon wordt afgeschreven. Dit heb ik geweigerd en een mail gestuurd naar hotelbon dat ik niet nog een jaar een abonnement wil. Ik krijg een mail terug dat ik dan te laat ben met opzeggen. Voor dat eerste jaar ben ik akkoord gegaan. Achteraf ook zonde geweest maar dat zij zo. Maar nu wil ik niet nog een jaar een hotelbon waar ik geen gebruik van maak. En daarbij, ik heb het financieel nou niet zo breed dat ik dat bedrag kan missen.

Ik wil dat mijn abonnement per direct stopt. Ik wil niet nog een jaar een abonnement waar ik (wederom) geen gebruik van kan maken.

Hotelbon Leisure
    Geachte mevrouw Smaak,
    Vervelend, dat u geen gebruik heeft gemaakt van de jaarkaart.
    In het begeleidend schrijven, op de site en in de hotelgids staat vermeld, dat de jaarkaart voor 1 maart opgezegd dient te worden. Doet men dit niet gaan wij ervan uit, dat u de Jaarkaart nog 1 jaar wilt ontvangen. Als u het daar indertijd niet mee eens was geweets had u het pakket direct kunnen retourneren en hadden wij toen de Jaarkaart afgeboekt en het bedrag terug gestort.
    Dit is niet gebeurd en wij hebben geen opzegging ontvangen, dus gaan wij ervan uit dat u het pakket wederom wilt ontvangen.
    U heeft 23 maart jl. tel. contact gehad met mevrouw van de Kolk en in dit gesprek is afgesproken dat u jaarkaart opgezegd word m.i.v. 23 april a.s. U heeft het bedrag van € 59,95 gestorneerd en er is tevens afgesproken, dat u voor deze periode en het verzonden pakket € 4,95 dient over te maken.
    Volgens ons is alles al 23 maart afgehandeld.
    Ik zou derhalve graag van u vernemen (info@hotelbon.nl onder vermelding van de code HB/JK) waar u het niet mee eens bent.
    Hotelbon.
    akkoord met oplossing

M. Jansen

Ook een klacht indienen over Hotelbon Leisure?