Klacht HotelSpecials.nl: Hotelspecials voucher in geval van gratis annuleren

Klachtnummer
# 442148
Gebruiker
Clemens R.
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 19 februari jl. (reservering SF3694LK1271) heb ik een hotel in Duitsland geboekt voor drie nachten (24-27 april). Ik heb expliciet een reservering gemaakt die ik eenzijdig kon annuleren tot op de dag van aankomst 18.00 uur. Alles heb ik toen in één keer betaald (kosten plus hotel).

De omstandigheden verergerden zich waarop ik op 2 april de reservering heb geannuleerd. Ik kreeg een mailtje met daarin o.m. de zin dat het geld binnen 5 werkdagen teruggestort zou worden. Na 14 dagen maar eens aan de bel getrokken, en tot mijn verbazing hoorde ik dat ik een voucher zou krijgen.

Zo een voucher stelt niets voor. Het geld wordt nu opgemaakt aan andere zaken. Als in de toekomst er een boeking zal zijn, is het geld allang vervlogen of is Hotelspecials failliet.

Daarnaast is het gebruik van vouchers naar EU-recht verboden. Nederlands recht dient EU-recht te volgen.

Diverse keren geklaagd hierover maar alleen standaard antwoorden. Telefonisch zijn ze onbereikbaar.

Maar wat helemaal een belediging was, is een reclamemailtje van 26 april met als onderwerp 'Deals incl. gratis annuleren'. Daar zakte mijn broek echt van af.

De oplossing

Ik wil gewoon mijn geld terug.

3 reacties

  1. Auteur
    Clemens R.
    Datum
    Na vijf dagen nog geen reactie van hotelspecials. Schaam jullie! Of zijn jullie al failliet?
  2. Auteur
    HotelSpecials.nl
    Datum
    Beste Roes Clemens,
    Wij zien dat je ons op 20 april hebt gemaild en dat wij op 21 april hebben aangegeven hier met 20 werkdagen op terug te komen.
    We begrijpen dat je graag snel antwoord wil en doen ons uiterste best je zo spoedig als mogelijk van een inhoudelijke reactie te voorzien.

    Bedankt voor je geduld en begrip.
    Met vriendelijke groet,
    HotelSpecials
  3. Auteur
    HotelSpecials.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Roes Clemens,
    Gisteren hebben wij telefonisch contact gehad om jouw klacht te bespreken.
    Jouw eis is om geld terug te ontvangen. Je bent niet akkoord met een voucher (welke je reeds hebt ontvangen).
    Wij hebben aangegeven je te begrijpen maar momenteel helaas geen gehoor te kunnen geven aan jouw verzoek. Iedereen die recht heeft op een terugstorting, ontvangt van ons een voucher. Hierin kunnen wij, tot onze spijt, geen uitzonderingen maken.
    Wij begrijpen dat dit niet het antwoord is wat je wilde horen en bieden daarom nogmaals verontschuldigingen aan.
    Wij zullen dit ook, zoals beloofd, naar je op de mail zetten.

    Wij danken je nogmaals voor het delen van je mening en wensen je een mooie dag toe.

    Met vriendelijke groet,
    HotelSpecials

Ook een klacht indienen over HotelSpecials.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen