Opgelost door Hozelock Benelux BV: Ondeugdelijk product en slechte productomschrijving bij aankoop/gebruiksaanwijzing

H.A.J. Brewel

Onduidelijke productomschrijving en geen garantie. Gebruiksaanwijzing incompleet.
Klacht ook tegen Warenhuis.nl die product geleverd hebben. Argument is dat schoonmaakazijn niet gebruikt mag worden vanwege milieu-eisen. Je verwacht van een A-merk meer. Maar omdat product niet deugt maakt men intussen andere modellen. Waarom dan als je dan toch geen schoonmaakazijn zou mogen gebruiken? In dat geval zou schoonmaakazijn uit de handel moeten. Je mag het tenslotte gebruiken voor allerlei doeleinden. Men probeert onder garantie uit te komen. Ze verkopen vervangende onderdelen en die zijn relatief duur. In verhouding koop je een beter apparaat. Andere merken geven juist wel aan geschikt te zijn voor schoonmaakazijn. Men had het duidelijk aan moeten geven bij product en in de gebruiksaanwijzing. Als consument loop je tegen muur. Ik heb Hozelock ( moederbedrijf) op de hoogte gebracht maar verwacht geen garantie. Zeer kwalijk van een merk wat juist pretendeert goed te zijn .

Een nieuw apparaat wat wel aan de eisen consument voldoet. Bij de Pure-modellen staat wel goede gebruiksaanwijzing en producteigenschappen.
Inmiddels twee apparaten gehad en zonder garantie dure aankoop.

H.A.J. Brewel
    Ik verwacht nu een reactie moederbedrijf HOZELOCK ( UK) . Ze verwijzen naar HOZELOCK ( NL ) . Maar die steunen de webshop. Webshop zegt niet nodig het op apparaat, productomschrijving en handleiding te vermelden. Veel fabrikanten en webshops doen dat nu wel. Het is geen milieu-kwestie maar kwaliteit apparaat. Men had het destijds moeten vermelden naar mijn mening. Dus productiefout. Webshop zegt:"U droogt uw huisdier ook niet in magnetron". Ik vind dat totaal geen vergelijking. Een drukspuit moet je ook kunnen gebruiken voor schoonmaakwerkzaamheden. En als schoonmaakazijn niet mag van Overheid waarom verbiedt men dat niet? Zo ook chloor, ammoniak, en allerlei andere producten. Landbouwgif mag kennelijk wel en is dodelijk. Dus totaal niet eens met argumenten.
    H.A.J. Brewel
    Hozelock UK lost niks op. Men verwijst door. Uiteindelijk kan ik naar geschillencommissie. Dat overweeg ik nog. Of ik ga naar RADAR of Kassa en dan komt het op TV

H.A.J. Brewel
Inmiddels klacht opgelost door HOZELOCK BENELUX Alles naar tevredenheid ! Dank voor bemiddeling

Ook een klacht indienen over Hozelock Benelux BV?