Klacht Hozelock Benelux BV: Onkruidverwijderaar geeft geen hitte meer af

P.J.J. Houthuizen

Ik heb van berthoud een elektrische onkruid verwijderaar gekocht.na wat info ben ik er achter gekomen dat ik me moest wenden tot hozelock Benelux,importeur van dit apparaat.Ik heb het apparaat slechts 3x gebruikt en nu geeft het geen warmte meer af.Ik heb diverse keren contact gehad met Hozelock, maar zij komen mij niet tegemoet omdat de garantie periode ten einde is,dus ben ik met de stukken betaald. Toch een apparaat van ongeveer € 100.

Het apparaat gerepareerd wordt of dat Hozelock op basis van coulance een nieuw apparaat opstuurt.

P.J.J. Houthuizen
    Hozelock mag wel wat sneller reageren.Ze zouden ook een voorbeeld kunnen nemen aan andere bedrijven die mensen tegemoet komen als er problemen zijn met aangeschafte goederen. Destijds contact opgenomen met mevrouw Snoeren.
    Hozelock Benelux BV
    Beste mijnheer Houthuizen,

Vanzelfsprekend betreuren wij het zeer dat de Berthoud onkruidbrander niet meer functioneert en natuurlijk heeft u al het recht om uw klacht op dit platform te plaatsen. Wij zouden het echter wel correct vinden als u bij uw klacht ook feiten zou vermelden als; wanneer u het apparaat heeft aangeschaft en hoe lang uw garantietermijn verstreken is.

U heeft in april 2014 een Berthoud onkruidbrander, met daarop 2 jaar garantie, aangeschaft bij Makro en deze in 2017, (ruim) anderhalf jaar na het verstrijken van de garantietermijn, voor garantie aangeboden omdat het apparaat, door welke oorzaak dan ook, niet meer functioneerde. De betreffende Makro vestiging heeft dit op basis van de ruim verstreken garantietermijn geweigerd, waarna u zich direct tot Hozelock heeft gericht.

Op het moment dat er sprake is van een grensgeval betreffende de garantietermijn zal Hozelock altijd proberen om haar consumenten tegemoet te komen. Aangezien Hozelock in beginsel geen partij is bij deze transactie, zal een dergelijke tegemoetkoming altijd in overeenstemming en samenspraak met het verkooppunt gebeuren. Een overschrijding van de garantietermijn met ruim anderhalf jaar kunnen wij echter niet meer als grensgeval bestempelen, vandaar dat wij uw verzoek tot coulance niet verder in behandeling zullen nemen.

Met vriendelijke groet

Pim Blankert
    Hozelock Benelux BV

P.J.J. Houthuizen

Ook een klacht indienen over Hozelock Benelux BV?