Klacht HPNederland: Blokkeren van andere merken cartridges dan HP-cartridges in Hp printers

Klachtnummer
# 178736
Gebruiker
hansj.
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Afgelopen jaar een HP-printer gekocht. Hierbij zaten 2 originele HP cartridges. Afgelopen week deze, omdat ze leeg waren, vervangen door cartridges van 123 inkt, geschikt voor deze printer. Ik gebruik deze al jaren zonder problemen in mijn vorige printer die overigens ook van HP was.
Na vervanging werkte mijn printer niet meer. Ik kon nog wel diagnoserapporten printen in uitstekende kwaliteit, maar een gewone printopdracht werd geweigerd. Na contact met HP helpdesk werd er mij verteld dat ze geen service wilde verlenen want ik gebruikte geen originele HP. Ik moest ze maar vervangen voor originele HP en dan zou de klacht wel verdwijnen. Omdat ik even geen andere keus had heb ik dit gedaan. Dure HP cartridges gekocht en inderdaad was het probleem verholpen. Ik kreeg gelijk een popup dat ik nu een origineel HP product gebruik
M.i. betekent dit, dat HP zijn printers manipuleert en je dwingt HP te gebruiken. Dit hadden ze bij aankoop bekend moeten maken.

Gewenste oplossing

Ik zou graag hierover de mening van HP hebben en wil in mijn specifieke geval een nieuwe printer die ook werkt met andere cartridges.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat HPNederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over HPNederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen