Klacht HPNederland: HP maakt achteraf gebruik van alternatieve inktpatronen onmogelijk

Henri Kiel

Al geruime tijd maak ik gebruik van printers van de fabrikant HP. De prijs van de originele inktpatronen liggen 40% hoger dan de alternatieve inktpatronen die ook worden aangeboden. Dit was voor mij aanleiding om een HP printer aan te schaffen in combinatie met de alternatieve inktpatronen. Echter zonder mijn toestemming heeft en zonder dit te melden heeft HP op afstand mijn software gewijzigd waardoor het gebruik van de alternatieve inktpatronen onmogelijk is geworden. HP maakt onrechtmatig gebruik van haar techniek om het gebruik van alternatieve inktpatronen te blokkeren.Een half jaar na het leveren van de printer wordt zonder enige aankondiging door HP het gebruik van de goedkopere inktpatronen geblokkeerd. Ik ben van mening dat dit onrechtmatig is. HP dient de aangebrachte blokkade die achteraf zonder mijn toestemming is gedaan, ongedaan te maken.

De onrechtmatig aangebrachte blokkades voor alternatieve goedkopere inktpatronen, opheffen.

Wij vinden dat HPNederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over HPNederland?