Klacht HPNederland: Na ruim 2 jaar is een dure pc niet meer te repareren. HP weigert enige coulance.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 370827
Gebruiker
R. Wilson
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vijf maanden nadat de fabrieksgarantie is verlopen, stopt mijn HP pc er helemaal mee. Volgens de technische dienst van de winkelketen waar ik 'm ruim twee jaar geleden gekocht heb, is de pc niet meer te repareren.

Een second opinion bij een computerexpert bevestigt dit: het moederbord zou kapot zijn. 'Mag met een pc uit 2017 die meer dan 1000 euro heeft gekost gewoon niet gebeuren', was de conclusie.

HP denkt daar anders over: een verzoek om mij op enige wijze tegemoet te komen, wordt door een medewerker van het Customer Relations Team per mail botweg afgewezen.

De oplossing

HP heeft al aangegeven niets voor mij te willen doen. Jammer, meer dan 30 jaar was ik zeer tevreden klant van vele HP-producten en nu in eén keer klaar met dit bedrijf. Naast garantie bestaat er namelijk ook nog zoiets als verwachte levensduur en bij een Pavilion all in one is die blijkbaar nog geen 2,5 jaar. Dit is dan ook meer een waarschuwing voor anderen: Pas op met HP, want (en dat las ik al eerder bij andere klachten) de klantenservice weigert om -buiten de garantie om- ook maar iets voor je te doen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat HPNederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    R. Wilson
    Datum
    Dank voor de support hierboven, Jeroen2202, ook al lijkt het inderdaad zinloos. Die all in one pc's blijken dus gewoon niet goed te zijn. Jammer dat ze daar zo makkelijk overheen stappen bij HP.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R. Wilson
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is door HP niet op Klachtenkompas gereageerd, maar eerlijk gezegd had ik al aangegeven dat ik dit ook niet verwachtte. Ze hadden immers al eerder laten weten niets meer te kunnen doen, omdat de garantie een paar maanden verlopen was. Computer niet meer te repareren en dus een levensduur van krap 2,5 jaar. Triest...
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over HPNederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen