Klacht HPNederland: Toetsen van 3 maanden oude laptop vervagen al.

sad Niet opgelost
Robin

20 augustus 2019 een HP laptop gekocht en de letters op het toetsenbord beginnen nu al te vervagen. In overleg met HP, foto gestuurd en de Laptop kon ter reparatie worden aangeboden. Echter ik ontving een mail dat de vervaging te wijten was aan externe omstandigheden (welke dan?) en dat dit niet onder de garantie viel. Vervanging gaat bijna € 200 kosten! In mijn dossier las ik "pure misuse". Alsof ik een laptop van 3 maanden oud die niet vaak wordt gebruikt (ben op leeftijd), met agressieve schoonmaakmiddelen te lijf ga? Ik vind deze reactie ongehoord en zelfs beledigend omdat de oorzaak van het defect zonder meer bij de klant wordt gelegd.

Dat de toetsen onder de garantieregeling gerepareerd worden.

Wij vinden dat HPNederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Beste van Hof,

Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met uw HP Laptop. Mag ik vragen waar u deze laptop heeft aangeschaft en wat de modelnaam is?

Robin
    Hallo, het betreft een HP Notebook 17-by0620nd gekocht via de HP webshop. Faktuurnr 2097566 Factuurdatum: 20.08.2019. Ik stuur de faktuur in de bijlage.
    Beste van Hof,

Ik heb overleg gehad met onze technische dienst die de klacht heeft afgehandeld. De manier waarop ze u hebben geïnformeerd over de oorzaak van de klacht is niet juist geweest. Mijn excuses hiervoor.

Uit onderzoek blijkt dat de chemische samenstelling van de olie op ieders huid anders is. Bij sommige mensen zitten er stoffen in die reageren met de inkt op de toetsen. De kans is groot dat dit bij u het geval is en dat na vervanging van de toetsen hetzelfde probleem zal optreden.

Ter compensatie kan ik u wel een voucher aanbieden die u kunt besteden in de HP Online Store. Mocht u hierin geïnteresseerd zijn zal ik de HP Online store vragen contact met u op te nemen.

Beste van Hof,

Ik begrijp dat het op het eerste oog wat gek klinkt, toch is dit het geval. We hebben helaas een document beschikbaar wat dit fenomeen verder toelicht.

Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk contact met u op voor de voucher. De retournering van de laptop zal via mijn collega's van de technische support gebeuren.

geen, een voucher

Ook een klacht indienen over HPNederland?