Wij vinden dat HTC hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht HTC: Geen hulp bij stukgaan HTC telefoon door opgeblazen accu/batterij.
Details
Klacht
Mijn HTC One telefoon is uit elkaar gedrukt door een opgeblazen accu.Ik had op hun Facebook pagina relevante foto's geplaatst. Mij werd via
een persoonlijk bericht verzocht nummer
070-7703886 te bellen.
Ik werd vriendelijk te woord gestaan en
mij werd
beloofd dat ik dezelfde dag nog teruggebeld zou worden. In de middag
werd ik teruggebeld, serienummer opgegeven en de medewerker maakte met
mij
een afspraak om de telefoon te laten ophalen voor onderzoek omdat er
duidelijk iets niet in orde was. Hij vond het wel een oud toestel, een
model uit 2012, ik ben dus in 2014 belazerd door een Dixons medewerker
die mij verzekerde dat dit het nieuwste model was. Nou had ik intussen
gezocht naar de originele aankoopbon uit augustus 2014 maar helaas kan
ik deze niet meer vinden. Ik
was dus aanvankelijk blij dat daar niet naar werd gevraagd en niet
moeilijk over werd gedaan. Nog wel meegedeeld dat de telefoon al kapot
was maar ik hem heb gedemonteerd omdat ik de opgeblazen (nog niet
ontplofte) accu wel wat gevaarlijk vond in de krappe behuizing.
Ik was tevreden en had het gevoel dat er toch nog zoiets bestaat
als klantvriendelijkheid en hulpvaardigheid zonder dat er ineens
addertjes onder het gras vandaan komen, gewoon geen gezeur, we gaan
ermee aan de slag. Of toch niet?
Een uurtje later werd ik
teruggebeld door dezelfde medewerker die met mij de afspraak had gemaakt
om de telefoon te laten ophalen. Aha! Daar komt het addertje... Of ik
het bonnetje nog had... Ik zeg: "bonnetje, na een paar jaar. Heeft u nog
bonnetjes van dingen die u 3 jaar geleden heeft gekocht?" "Ja meneer, zonder bonnetje kunnen wij u
niet helpen dus als u nou even dat bonnetje opzoekt..." Ik: "Wat als ik
dat bonnetje nu simpelweg gewoon niet meer heb, word ik dan niet
geholpen?" "Nou meneer we hebben gewoon dat bonnetje nodig, dat is heel
normaal bij garantie." "Joh, ik heb dat bonnetje niet meer, dus kan ik
fluiten naar hulp?" Hij: "Ik wens u nog een heel fijne dag meneer."
"Hoho! Dus de telefoon gaat niet opgehaald worden? Ik heb gewoon pech
vanwege het bonnetje? Is het bonnetje nodig om de telefoon te repareren of te vergoeden?
En onze eerdere afspraak van vanmiddag dan?" Hij: "Zonder bonnetje kan
ik de telefoon niet laten ophalen, een fijne dag meneer..."
Ik
heb nog een laatste poging gedaan contact te krijgen middels een bericht
op de HTC Facebook pagina maar ik hoor of lees helemaal niets meer.
Gewenste oplossing
Vergoeding van een (deel?) van het aankoopbedrag of een werkend (refurbished?) model.Bijlagen
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.