Klacht HTM: Geluidsoverlast en trillingen in het huis van tram lijn 11

huiseigenaar Obrechtstraat

Geachte HTM,
Meerdere malen hebben wij via uw klachtenlijn een klacht over geluidoverlast en trillingen in ons huis doorgegeven, echter moeten we zelf na iedere klacht bellen met HTM om een reactie te vragen. We krijgen keer op keer het gevoel dat we afgewimpeld worden met een algemeen verhaal: " De klacht is doorgestuurd naar betreffende afdeling die zal kijken, indien nodig, hier actie op te ondernemen." Sinds de komst van de nieuwe tram, R-net, op het traject Conradkade-Groot Hertoginnenlaan (lijn 11 Holl Spoor-Scheveningen) ondervinden wij enorme geluidsoverlast van de tram die, volgens ons, veel te hard rijd. Daarbij komt ook nog eens dat we enorme trillingen voelen, zelfs waarbij nu glazen/ flessen rinkelen op het moment dat de tram voor bij raast. Wij hebben HTM gevraagd of de trambestuurders wel voldoen aan een vastgestelde (is deze er?) maximum snelheid en of HTM, wellicht samen met gemeente Den Haag de trillingen kunnen meten. Helaas weer geen reactie van HTM......

De gewenste oplossing zou zijn: de trams een max snelheid krijgen van stapvoets rijden (de trambaan loopt direct langs ons huis), van de rood-creme kleurige trams hadden we geen overlast, ook van de Hofftram hebben we totaal geen last, omdat deze stapvoets rijdt. Lukt stapvoets rijden niet ivm aankomsttijden bij de opvolgende haltes, dan een onderzoek m.b.t. trillingen in de huizen instellen, samen met de huiseigenaren van de Obrechtstraat en hier samen een oplossing voor zoeken, zodat de trillingen minimaal zijn.

Wij vinden dat HTM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over HTM?