Klacht HTM: HTM geen professionele houden ten aanzien van individuele situaties

Salentijn.c

Voordat ik daadwerkelijk overga tot het indienen van een bezwaar verbaas ik mij over het feit dat u alle documenten die een bezwaarschrift mogelijk maken in ÉÊN PDF bestand mee gestuurd moeten worden.

Iets dat praktisch onmogelijk is wanneer het gaat om de diverse aard van het type documenten dat er gevraagd wordt. Bijzonder klant onvriendelijk en dit maakt het onmogelijk een in de ogen van HTM correct bezwaar in te dienen.

Vandaag is er een verbaal opgemaakt ivm het rijden zonder geldig vervoersbewijs.
Proces verbaal nummer: 19122018142075468

Op het moment van controle kon ik het fysieke kaartje even niet te voorschijn halen (ik had meerdere tassen bij me) ik heb om de gang van zaken niet langer op te houden de verbalisant daarop via de app van het internet bankieren laten zien dat ik daadwerkelijk een kaartje had gekocht die dag (zie bijlage) maar dat deed de verbalisant af als "dat kaartje had ik voor iedereen kunnen kopen" aangezien het met een zakelijke rekening was betaald.
Ik heb netjes uitgelegd dat ik een eigen zaak heb en ivm de belasting en reiskosten vergoeding de tram kaartjes zakelijk betaal. En heb zelfs laten zien dat ik het pasje waarmee er betaald is waarop het bankrekeningnummer vermeld staat dat exact het zelfde is als het betaalbewijs dat ik kon overleggen en dat dat pasje ook daadwerkelijk in mijn bezit is.

Ik begrijp dat het fysieke kaartje aanwezig dient te zijn op het moment van controle, echter vind ik dat er ruimte mag zijn en op inschattingsvermogen van een verbalisant een beroep gedaan mag worden. Ik ben geen notoire zwart rijder en heb een overzicht van dagelijkse aankopen van vervoersbewijzen ik heb de verbalisant netjes te woord gestaan en al het mogelijke bewijs ter plaatse aangedragen.

Echter om dan op deze manier te woord te worden gestaan en er geen enkele ruimte genomen wordt voor een individuele situatie vind ik persoonlijk erg teleurstellend.
Vooral de ronduit onlogische weerleggingen waar ik niet de persoon geweest zou zijn die het kaartje zou hebben gekocht vond ik stuitend.

Ik hoop dat dit geen reflectie is van de werkwijze van HTM en slechts een incident, want de diverse redeneringen van uw medewerker raakten kant noch wal.

Claire Salentijn

Ik zou het prettig vinden wanneer personeel niet neerbuigend handeld ten aanzien van situaties die hierom niet vragen, daarnaast het PRAKTISCH MOGELIJK maken voor het indienen van een bezwaarschrift.
En graag de boete laten vervallen aangezien ik een betaalbewijs heb kunnen overleggen.

Wij vinden dat HTM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over HTM?