Klacht HTM: Incorrect gedrag van de chauffeur van bus 23. Donderdagmiddag 31-08-2018, kenteken nummer BX-DP-89

# 320502
TimShieff

Vandaag nam ik bus 23 van Rijswijk naar Kijkduin. De chauffeur vertoonde a-sociaal gedrag. Voor de mensen die op de bus stonden te wachten, op de plek waar de bus normaal stopt, stopte hij opzettelijk telkens een stuk verder weg, zodat ze nog een stuk moesten doorlopen. Eén oudere dame die istapte vroeg aan hem of hij even kon wachten met rijden totdat ze een een zitplaats had gevonden en hij schreeuwde terug: "Lopen!" "Doorlopen!" en wuifde met zijn hand naar achteren. Wanneer hij zag dat er mensen opstonden om uit te stappen begon hij, wanneer de verkeerssituatie het toeliet, opzettelijk hard te remmen, zodat er commotie ontstond. Ik heb een paar mensen op leeftijd bijna onderuit zien gaan. Verder viel het op dat hij nogal onderuit gezakt in zijn stoel zat en dat hij zijn radio keihard had aanstaan. Voor zover mij bekend nog niet eerder vertoond in het OV.

Ik ben van mening dat dergelijk gedrag in de bus als daarbuiten (bij het instappen) niet mag kunnen en dat de HTM er alles aan moet doen om de reizigers zo correct mogelijk en veilig mogelijk dient te transporteren. De prijzen liegen er immers ook niet om.

Wij vinden dat HTM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!