Klacht HTM: Ten onrechte Proces-verbaal 151117-0757-09757 gekregen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 286763
Gebruiker
R. Voorduin
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ten onrechte Proces-verbaal 151117-0757-09757 gekregen. Ik dacht dat ik had ingecheckt, had piepsignaal gehoord, maar er viel geld uit mijn portemonnee en dus niet op display gekeken. Er was een getuige bij die zag dat ik mijn Ov-kaart aanbood en ik maak gebruik van een zogenaamde Mobility Mixx Ov-kaart van mijn werk, oftewel niet inchecken levert mij geen voordeel op. De verbalisant schonk aan dit alles geen aandacht en schreef zonder pardon een Proces-verbaal uit. Ik was nota bene nog blijven zitten voor de controle, terwijl ik de volgende halte moest uitstappen, mocht dus ook niet van de verbalisant. De volgende halte lieten zijn collega's me wel uitstappen om daar het Proces-verbaal af te ronden, anders had ik niet voor mezelf ingestaan.
Hierop een bezwaar geschreven, welke niet als gegrond werd gegeven. Hierna nog tweemaal gereageerd naar de HTM, antwoorden blijven dezelfde, er zijn geen gronden om het bezwaar te annuleren. Er wordt niet duidelijk op alle punten ingegaan. Tevens is er in de hele procedure ook nog een fout gemaakt, er is mij geen zogenaamde controlekaart aangeboden ter waarde van 40 euro. Je moet voordat jouw bezwaar in behandeling wordt genomen de boete van 55 euro ook eerst betalen. De HTM heeft ook nog een coulanceregeling, maar daat kwam ik ook niet voor in aanmerking, omdat ik op saldo reis en geen abonnement op mijn kaart heb. Heel zwart-wit gezien allemaal door de HTM.

De oplossing

Erkennen dat Proces-verbaal 151117-0757-09757 ten onrechte is gemaakt en mijn 55 euro terugstorten

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat HTM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R. Voorduin
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over HTM?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen