Klacht Huawei: Economische levensduur Huawei P9
Details
De klacht
Ik heb aan de Huawei klantenservice een vraag gesteld: wat is de economische levensduur van mijn Huawei P9? Een belangrijke vraag, omdat deze telefoon nu kuren vertoond en de retailer mij allerlei services wil verlenen, maar wél tegen betaling. Daarom is mijn vraag aan de Huawei klantenservice twee maal toe hetzelfde: wat is de economische levensduur van jullie smartphones? Ik krijg tot 6x toe(!) hetzelfde antwoord: dat ligt eraan hoe u ermee omgaat.Ergerend aan de onkunde van de service desk, vraag ik: kunt u dit op papier zetten? Want volgens uw theorie mag ik wel 100 jaar gebruik maken van uw product, mits ik heel zuinig mee ben. Kon niet. Huawei zet niets op papier. Ik moet maar langs het hoofdkantoor gaan in Amterdam, als ik iets papier wil hebben, en zelfs dan is het nog niet zeker. Uneto-VNI heeft vastgesteld dat er op oa smartphones een economische levensduur zit van 2 jaar, en Huawei wil hier niets over kwijt. Vind ik een hele slechte zaak.
De oplossing
De gewenste oplossing is duidelijk: ik wil op papier hoe lang Huawei vind dat een smartphone van hun stal mee moet kunnen. Dé definitie van economische levensduur. Een oplossing voor de onwetendheid van de klantenservice (dit is namelijk niet de eerste keer): zoek personeel welke wél antwoord weet op vragen van klanten.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.