Klacht Huawei: Het vervangen van dit toestel met een voorzien van garantie of het teruggaaf van het aankoopbedrag.

# 562028
HPEP

Geen antwoord op deze email van 30/08/21, Onderwerp: ontbinden koopovereenkomst. Geachte heer of mevrouw,Op 20 juni 2021 kocht ik bij jullie een smartphone.Het gaat om een Hauwei P Smart Pro 30 Breathing Crystal.Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.Na mijn gesprek van 17 augustus met Dhr. Omar van de Hauwei klantendienst afdeling vroeg ik Hauwei op 19 augustus 2021 per email om een oplossing. Dhr Omar van de Hauwei klantendienst afdeling, heeft daarvoor op 17 augustus 2021 vanwege veiligheid risico mij geadviseerd ivm het overhitten van de telefoon om per direct het toestel niet meer te gebruiken en dit per zsm bij jullie geautoriseerde reparatie center Fixabels in Rotterdam ter controle en eventuele reparatie afgeven..Helaas de reparatie blijkt niet mogelijk te zijn. Het toestel is door de medewerker van Fixabels ingenomen voor verder onderzoek De medewerker van Fixabels liet mij zien dat het toestel op zijn scherm geeft aan dat de garantie verlopen is.Vanwege deze omstandigheden Fixabels zonder Hauwei toestemming kan geen onderzoek of reparatie op het toestel uitvoeren.De medewerker van Fixabels heeft alleen een korte externe visuele inspectie van het toestel uitgevoerd en doordat kon hij alleen de fysieke schade constateren dat wil zeggen dat zonder interne inspectie is hij niet in staat om de oorzaak van de overhitten te identificeren.De indruk is dat bij dit model in plaats dan prioriteit aan de veiligheid en functionaliteit met zorg voor en efficiënt koeling van het apparaat is meer aandacht aan het uiterlijk besteed met de aanvulling van een zeer fraaie glas versiering die een dikte van ongeveer 2,5mm heeft. De warmte geproduceerd door het toestel tijdens het gebruik kan niet snel genoeg uitkomen, dit zeer waarschijnlijk ook door het extra laag van glas die geplakt aan de metaal cover op het achterkant van de telefoon is. Uiteraard een smartphone met een glas achterkant wordt bewaard in een beschermende hoes van (kunst) leer met binnen een telefoon houder van silicone dit betekent dat nog een derde laag komt die de warmte nog langer binnen het toestel houdt.Bij deze gelegenheid wens ik jullie aandacht op feit te richten dat het leveren van een nieuwe toestel zonder garantie in strijd is met de Hauwei verkoopvoorwaarden die op het bestel bon nr. 90627597021 d.d. 22/06/21 ( zie hier onder aan gesloten kopie) van het toestel met de wettelijke consumenten rechten die van toepassing op dit aankoop zijn

Mijn wens is dat de koopovereenkomst ontbindt wordt, volgens de wet heb ik als consument recht op een deugdelijk product, als het product een gebrek heeft, de leverancier is verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen, doet hij dit niet, dan heb ik het recht om de overeenkomst te ontbinden, en ik heb recht op teruggave van het aankoopbedrag.

HPEP
    Beste heer, mevrouw van de Hauwei klanten suppoort afdeling,

Gisteren 29 oktober heb ik de beschadigd telefoon bij jullie officiële reparatie centra, de firma Fixabels in Rotterdam.

De medewerker die mij heeft geholpen na de visuele inspectie van het toestel heeft mij bevestigd dat de oorzaak van de beschadiging op de achterkant van de telefoon niet door een externe fysieke klap komt maar juist door een interne overhitting.

Hij adviseerde mij ook niet voor de reparatie te gaan kiezen want het vervangen van de hele achterkant zal het probleem niet verhelpen aangezien dat de originele onderdeel is nog niet aangepast en wordt steeds met een dikke laag glas op de metaal cover geleverd.

De nieuwe onderdeel wegen het dikke glass zal dus de warmte die door het toestel gegenereerd is niet snel genoeg doorlaten en het nodige afkoeling process tegenhouden..

De medewerker heeft mij uitgelegd dat tot nu toe hebben ze meerdere gevallen over onverklaarbare meldingen van verlopen garantie op nieuwe toestellen van de merk Hauwei ook bijvoorbeeld op smartphone met waterdichte eigenschappen op welke de water ging toch binnendringen.

De medewerker van Fixabels adviseer mij toch het contact met Hauwei door te zetten want ook als ze niet snel reageren hebben ze alle klachten met betrekking tot foutieve meldingen van verlopen garantie op nieuwe en defecte toestellen altijd opgelost.

Persoonlijk als ex medewerker van Hauwei heb ik geen twijfel dat een gerenommeerde wereld bedrijf ia dat zeker zorgt voor de betrouwbaarheid van haar producten met het voorzien van de nodige assistentie en garantie op haar artikelen aan de consumenten, zoals in haar algemene verkoopvoorwaarden verklaard is,

Voor wat mij betreft heb ik volle vertrouw dat Hauwei zal deze klacht netjes afhandelen en oplossen, verder ben ik ook bewust dat in deze bijzondere tijden iedere bedrijf groot of klein is door de Covid toestanden geraakt en doordat de reactie op een klacht kan ook langer duren dan wat normaal is.

Hartelijk dank voor jullie assistentie en in afwachting van jullie antwoord, verblijf ik,

Met vriendelijke groeten,

Lj.Milenkovic
    Goede middag,

Helaas moet ik constateren dat er is geen vooruitgang ongeacht herhaalde poginggen tijdens een periode van 3 en half maanden om het contact met Hauwei tot stand te brengen voor een vriendelijke oplossing van deze k

In dit geval zonder een reactie van Hauwei binnen de volgende 7 dagen, blijft geen andere keus dan de rechtsbijstand verzekering in te schakelen en deze zaak verder door de advocaat laten afhandelen inclusief de vergoeding van de gemaakte kosten om het toestel naar de reparatie centra in Rotterdam te brengen en weer halen plus de compensatie van de tijd dat ik moest besteden aan het schrijven van email berichten , telfoon gesprekken en openbaar vervoer kosten naar Rotterdam en terug.

Met vriendelijke groeten,

L.Milenmkovic

HPEP
Hauwei negeert iedere vorm van contact, reageert niet op de emails, het enige oplossing is verder de klacht af te handelen met een advocaat

Ook een klacht indienen over Huawei?