Opgelost door Huawei: Huawei doet niks, klacht over klachtenafhandeling....

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 281815
Gebruiker
Caantje
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Naar aanleiding van m'n klacht over de reparatie die al wekenlang duurt, maar waarvan niemand weet hoe lang nog:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/huawei/klachten/waardeloze-service.../details?complaintId=c4fa9c45-7757-40b6-90bd-366c75378902

Hier belooft Huawei mijn klacht bij het service centrum neer te leggen, die op hun beurt mij op de hoogte zouden houden.

Maar er gebeurt weer helemaal niks.

De oplossing

Er moet iets gebeuren, Huawei belooft vanalles, maar ze doen gewoonweg helemaal niks....

6 reacties

  1. Auteur
    Caantje
    Datum

    Huawei reageert nog niet eens meer op deze klacht, vandaar dat ik maar eens ben gaan bellen:

    22-11-'17
    - Gebeld met Dr. Mobile. Dr. Mobile geeft aan dat ze wachten op 't moederbord.
    - Gebeld met Huawei. Huawei geeft aan dat de onderdelen van de Nexus 6P niet meer verkrijgbaar zijn en ze een vervangend toestel willen opsturen, maar dat loopt via Dr. Mobile. Zodar ze meer weten, bellen ze terug.

    23-11-'17
    - Huawei heeft nog steeds niet teruggebeld.
    - Gebeld met Huawei. Huawei geeft aan dat er contact is geweest met 't service centrum omtrent mijn toestel en Huwaei nu wacht op antwoord van Dr. Mobile.

    - Gebeld met Dr. Mobile. Dr. Mobile geeft aan dat ze niet kunnen aangeven of Huawei contact met hun heeft gehad, want dat is de backoffice. Wel geven ze aan dat als ik een ander toestel krijg, ze hierop moeten wachten om dat ze dit van Huawei toegezonden moeten krijgen...

    Snapt u 't nog???

    Volgende week ben ik m'n toestel al een maand kwijt en schakel ik de geschillencommissie in....

    Wordt vervolgd.....
  2. Auteur
    Caantje
    Datum
    Reactie van Huawei:

    Geachte Heer Caanen,

    Bedankt voor uw contact met Huawei.

    Wij begrijpen dat dit inderdaad een vervelende situatie is en wij zijn op de hoogte van dit probleem.
    De onderdelen voor uw toestel zijn nog steeds niet beschikbaar en dienen geleverd te worden vanuit China.
    Wij kunnen u verzekeren dat dit euvel wel wordt opgevolgd en verholpen , in het laatste geval zullen wij u voorzien van een gelijkwaardig nieuw toestel indien dit u tevreden kan stellen ?

    Wij hopen op een spoedige oplossing voor dit probleem.

    Met vriendelijke groet.
    Huawei Nederland.
  3. Auteur
    Caantje
    Datum
    Beste Huawei,

    Ik heb van de week een collega van u aan de telefoon gehad die mij vertelde dat de onderdelen helemaal niet meer verkrijgbaar zijn en dat jullie contact hebben gehad met het service centre om mij een vervangend toestel te sturen.

    Dus wat moet ik hier nu nog allemaal van geloven??

    Dat dit euvel wordt opgelost, beloven jullie mij al weken, maar ondertussen zit ik al dik een maand zonder toestel.

    Nogmaals, als er volgende week niks gebeurt, stap ik naar de geschillencommissie of desnoods naar de rechter, dit is gewoon ronduit bespottelijk
  4. Auteur
    Caantje
    Datum
    Ik moet deze reactie plaatsen omdat anders deze klacht verloopt:

    Je klacht aan Huawei wordt bijna gesloten
    Het is al een tijdje stil rond jouw klacht aan Huawei en over enkele dagen wordt de klacht automatisch gesloten. Door een reactie te plaatsen, blijft de klacht actief en wordt de looptijd weer verlengt. Als de klacht gesloten is, kan niemand meer reageren op de klacht.

    Maar deze klacht is nog steeds niet verlopen, ik heb na bijna een maand nog steeds geen toestel.

    Huawei, chapeau voor jullie support.... NOT!
    Één ding is al zeker; voor mij nóóit meer een Huawei....
  5. Auteur
    Caantje
    Datum
    Weer moet ik een reactie plaatsen omdat anders mijn klacht verloopt.

    Echter zit ik nog steeds zonder toestel.
    13 oktober ging mijn toestel kapot, 4 december heb ik nog steeds niks...
    Wel heb ik van Mobiel.nl de toezegging dat ik deze week een vervangend toestel krijg.

    Vol verwachting klopt ons hart....
  6. Auteur
    Caantje
    Datum
    Nou, eindelijk een vervangend toestel.
    Ik begrijp dat Huawei moeite heeft met aanslepen van onderdelen en/of vervangende toestellen, maar de gebrekkige communicatie gooit hier roet in het eten.

    Wees duidelijk.

    Als jullie daar eens wat aan zouden doen, zou een hoop frustratie schelen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Caantje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na 5 weken een vervangend toestel ontvangen.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Huawei?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen