Klacht Huawei: Huawei Nederland zeer klantonvriendelijk ivm giftbox.
Details
Klacht
Op 1 oktober heb ik een nieuwe telefoon besteld bij het verlengen van mijn abbonnement. Het gaat om een Huawei P10. Bij deze telefoon zat een giftbox, waarvan de aanschaf in de periode 15 autgustus tot en met 1 oktober moest vallen. Mede hierom heb ik de telefoon nog snel op 1 oktober besteld.Na deze bestelling ben ik gebeld door mijn telefoon provider, die tegenwoordig een inkomenscheck moeten doen. Na deze check kreeg ik mijn telefoon toegestuurd. Hierbij zat een aankoopbewijs met als orderdatum 1 oktober en als leveringsdatum/factuurdatum 5 oktober. Voor de giftbox moesten er een aantal gegevens en bewijzen worden doorgestuurd, waaronder het emei nummer en de aankoopbon. Dit heb ik gedaan en op 17 oktober kreeg ik van Huawei bericht dat de aankoopdatum niet binnen de actieperiode valt. Zij vinden de factuurdatum leidend, terwijl ik op 1 oktober de bestelling heb gedaan en me heb verbonden aan deze telefoon. Ik vind de orderdatum dus leidend. Na telefoontjes en ook on line contact, blijft Huwei bij zijn standpunt, ik vind dit zeer klantonvriendelijk en kortzichtig in deze tijd van internet aankopen. Op 1 oktober heb ik deze telefoon on line gekocht en niet pas op 5 oktober!
Gewenste oplossing
Ik krijg de giftbox alsnog, of , in overleg met mij,een vervangende aanbieding.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.