Klacht Huawei: Huawei Nederland zeer klantonvriendelijk ivm giftbox.

Klachtnummer
# 279132
Gebruiker
E.M. Scholten
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Op 1 oktober heb ik een nieuwe telefoon besteld bij het verlengen van mijn abbonnement. Het gaat om een Huawei P10. Bij deze telefoon zat een giftbox, waarvan de aanschaf in de periode 15 autgustus tot en met 1 oktober moest vallen. Mede hierom heb ik de telefoon nog snel op 1 oktober besteld.
Na deze bestelling ben ik gebeld door mijn telefoon provider, die tegenwoordig een inkomenscheck moeten doen. Na deze check kreeg ik mijn telefoon toegestuurd. Hierbij zat een aankoopbewijs met als orderdatum 1 oktober en als leveringsdatum/factuurdatum 5 oktober. Voor de giftbox moesten er een aantal gegevens en bewijzen worden doorgestuurd, waaronder het emei nummer en de aankoopbon. Dit heb ik gedaan en op 17 oktober kreeg ik van Huawei bericht dat de aankoopdatum niet binnen de actieperiode valt. Zij vinden de factuurdatum leidend, terwijl ik op 1 oktober de bestelling heb gedaan en me heb verbonden aan deze telefoon. Ik vind de orderdatum dus leidend. Na telefoontjes en ook on line contact, blijft Huwei bij zijn standpunt, ik vind dit zeer klantonvriendelijk en kortzichtig in deze tijd van internet aankopen. Op 1 oktober heb ik deze telefoon on line gekocht en niet pas op 5 oktober!

Gewenste oplossing

Ik krijg de giftbox alsnog, of , in overleg met mij,een vervangende aanbieding.

4 reacties

  1. Auteur
    E.M. Scholten
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    Huawei
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    E.M. Scholten
    Datum

    Bedankt voor uw reactie. Ik wacht het af en hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    AH van Veelen
  4. Auteur
    E.M. Scholten
    Datum

    Huawei heeft contact met me opgenomen en ik krijg de giftbox alsnog toegestuurd.
    Ik wacht het af, maar als het daadwerkelijk zo is hebben ze uiteindelijk de klacht goed afgehandeld. Wel jammer dat dat dus niet kan als een consument zelf direct contact opneemt met Huawei, meerdere keren en meerdere afdelingen heb ik gesproken en allemaal bleven ze bij hun standpunt. Gelukkig heb ik volgehouden, maar toch jammer dat er een pressiemiddel als dit nodig is.

Ook een klacht indienen over Huawei?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen