Klacht Huawei: Product gebruikt waarvoor het bedoeld is en garantie wordt afgewezen

becerram

Twee maanden geleden kocht ik een Band 2 Pro van Huawei, juist om mijn activiteit te meten tijdens het zwemmen (in een zwembad), nu zit er vocht onder het scherm en zegt Huawei:

dit soort reparaties vallen buiten de garantie, aangezien de band dus niet tegen te warm, te koud of zeewater kan, stoom kan er ook voor zorgen dat deze vocht binnen is gedrongen.

Ik wil dat ze stoppen met te zeggen dat dit een product is waarmee je je zwemactiviteit kunt bijhouden wanneer het product zelf niet waterbestendig is. Ik wil mijn geld terug voor deze aankoop, want ik wil nog steeds graag een product waarmee ik mijn zwemactiviteit kan bijhouden.

Ik ben net van Frankrijk naar NL verhuisd maar ik heb een aankoopbewijs, zie bijlage.

becerram
Huawei verkoopt horloges om mee te kunnen zwemmen maar ze verzinnen daarna 101 excuses waarom het horloge toch eigenlijk niet tegen vocht kan. Je mag dus niet met het horloge zwemmen en daarna douchen, ik heb ze uitgelegd dat er echt geen stoom vrij komt wanneer ik me in een zwembad douche, laat staan dat er veel druk op die douches zit.... Ze stellen dat ik maar bij een service center langs moet komen (anderhalf uur van mijn woonplaats) maar dat ik me niet kan beroepen op de garantie (horloge is drie maanden oud) De woorden van Huawei: "het product kan niet tegen elke vorm van water, er is een verschil tussen dat er mee gezwommen wordt of dat het tijdens het douchen om wordt gehouden als u begrijpt wat ik bedoel. Dit is water met een bepaalde druk erachter en ook komt er inderdaad dus stoom van een warme douche af wat ook slecht voor de band is."

Ook een klacht indienen over Huawei?