Klacht Huawei: Zeer slechte communicatie customer service

Pijl

Ik bezit een Huawei Watch 3. Deze heeft een bekend probleem. Het horloge kan niet updaten, wat blijkens internetredactie vaker voorkomt en vermoedelijk te maken heeft met een ouder type moederbord. Ik heb het horloge op 2 januari naar Huawei verzonden ter reparatie. Dit verloopt via de klantenservice. Het verzenden fin al mis door een foute adressering vanuit Huawei op hun verzendlabel. Hier moest ik zelf achteraan en dit probleem oplossen. Uiteindelijk werd de ontvangst van het horloge op 10 januari 2023 bevestigd. Vanaf dat moment zit al te wachten op een status update. Customer Service Nederland beweert geen rechtstreeks contact te hebben met het reparatiebedrijf. Vreemd, aangezien ik wel via Customer service mijn reparatie moet aanmelden. De gemiddelde wachttijd zou momenteel iets langer zijn dan twee weken, vanwege drukte. Ik wacht nu al meer dan 7 weken op een update!! Niemand kan mij kennelijk vertellen hoever men is met mijn reparatie of waarom dit zo lang duurt. Uiteindelijk zou de manager van customer service dit escaleren, maar sindsdien zijn er 5 dagen verstreken en nog geen nieuws....dit ondanks mijn wekelijkse vraag wat de status van mijn reparatie is. Ik wil nu eindelijk wel eens weten wat de status van de reparatie is en wanneer ik mijn horloge gerepareerd en wel werkend (dus met update mogelijkheid) retour kan verwachten.

Ik wil de status van mijn reparatie weten, bevestigd zien dat mijn update probleem onder garantie word opgelost en een retourdatum ontvangen.
Tot op heden geen oplossing, slechte communicatie, veel beloftes, weinig waarmaken.....mooie producten, maar het aftersales proces is echt schandalig slecht geregeld......

Pijl
    Bedankt voor je reactie Jim. Dat het iets langer zou duren is nog niet eens zo een groot probleem. Reparatie die lukt vind ik belangrijker. Wat me echter stoort is dat tot aan nu niemand mij iets kan vertellen over de status van de reparatie of de verwachte afhandel tijd. Ik hoop dat jij dat wel kan vertellen.
    Pijl
    Goedemorgen, dit antwoord krijg ik nu al enkele weken....ik wil gewoon een eerlijk echt antwoord.....

Groet
    Goedemorgen,

Is er nu eindelijk nieuws???
    Pijl
    Buiten de garantie??? Pardon???
    Ik heb dat ding in juli 2022 gekocht! En het kan niet updaten! Dat ligt niet aan mij, maar aan dat horloge. Hoe kan dit in vredesnaam buiten garantie vallen?
    Pijl
    Sorry, maar dit slaat nergens op. Dit kan absoluut niet buiten de garantie vallen. Er is een software technisch probleem buiten mijn schuld om. Op internet lees ik hier heel veel over en de oplossing is een nieuwer model moederbord. Huawei kent dit probleem ook en dit antwoord wat jullie geven is ook standaard. Ik heb 2 jaar garantie en als een product niet naar behoren functioneert buiten mijn schuld om dan is dat garantie en dienen jullie het probleem op te lossen. Ik heb al jullie adviezen al opgevolgd en die werken niet. Ik verwacht dus ONDER GARANTIE een geupdate werkend horloge retour.
    Pijl
    Mail en 06 heb ik apart verzonden. Ik heb een sectie van jullie garantie voorwaarden meegestuurd in dit bericht
    Pijl
    Ik heb reviews geplaatst bij Trustpilot en kieskeurig inmiddels en contact opgenomen met Belsimpel die mij het product hebben verkocht. Jullie garantiebepalingen heb ik je ook toegestuurd en de wetgeving bekeken en dit is kansloos. Jullie moeten gewoon repareren onder garantie en zorgen voor een werkend horloge met de meest recente OS en update mogelijkheden in de toekomst. Nogmaals, ik accepteer dit totale nonsens verhaal echt niet
    Pijl
    Er is sinds 22 april 2022 ook nieuwe wetgeving mbt updates voor bijvoorbeeld smartwatches....zie bijlagen
    Pijl
    Nog steeds niet opgelost....is er nu eindelijk eens positief nieuws?

Ook een klacht indienen over Huawei?