Opgelost door Huisdier-online.nl: Ik krijg na lang wachten een nep product uit China

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 558224
Gebruiker
Georgette
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik heb Seresto vlooienbandjes besteld voor mijn katten. Omdat de levering langer duurde dan ik had verwacht, ben ik op de website gaan kijken. Daar kan je alleen een formulier invullen. Ik heb toen gezocht op reviews en zie bijvoorbeeld bij Trustpilot tientallen klachten dat het hier dropshipping betreft en dat je bestelling rechtstreeks naar China gaat om vervolgens na drie weken een nep vlooienband te ontvangen. De vlooienbandjes zijn goedkoper dan ergens anders, maar niet zo goedkoop dat je had moeten weten dat het nep is. Bovendien staat er een foto bij van het product en dat is gewoon het blikje van Seresto. Inmiddels lijkt dit specifieke product te zijn verwijderd van de website.

Gewenste oplossing

Ik wil mijn geld terug. Ik vind het prima om het product te retourneren, maar dan wil ik ook de verzendkosten vergoed krijgen. In de algemene voorwaarden staat wel dat de koper de retourkosten moet betalen. Daar staat echter niet genoemd dat je wordt opgelicht en een nepproduct krijgt. Het gaat hier om bedrag en bovendien om het strafbare misleiding.
Geboden oplossing
Het bleek om een nepproduct te gaan uit China, wat vanwege die reden niet te gebruiken is ivm veiligheid. Wellicht wist de verkoper dit ook niet vooraf. De verkoper heeft het totale aankoopbedrag teruggestort zonder dat ik het pakketje terug hoefde te sturen naar China. Ik ben dan ook aangenaam verrast door de oplossing.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Huisdier-online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen