Klacht Huisinbraakpreventie: geen oplossing voor mijn klacht

Klachtnummer
# 189426
Gebruiker
kim040
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ondanks de eerdere klachtmelding is het niet mogelijk gebleken tot een inhoudelijk bevredigende oplossing te komen. Enkele dagen na het onaangekondigde bezoek van de verkoper, heb ik mijn opdracht via email geannuleerd en mij beroepen op de colportagewet. Mij werd te kennen gegeven dat de colportagewet niet van toepassing is omdat het hier maatwerk betreft. Dit is niet vermeld door de verkoper. Ik zou alleen kunnen annuleren door het voldoen van €24,95 annuleringskosten, ook niet vooraf is vermeldt. Ten aanzien van het niet toelichten van de opdracht voor wat betreft annulering en bedenktijd, zie ik dit als oneerlijke handelspraktijken dan wel misleiding.
Ten aanzien van het begrip "maatwerk", gaat deze niet op voor dit product. Duidelijk zijn er diverse standaard maten in omloop, aangezien de verkoper maatmallen bij zich had om het juiste product te bepalen. Daarmee gaat het om standaard producten die hooguit na opdracht besteld worden en niet om maatwerk.

De oplossing

Ik sta niet toe dat het schild geplaatst wordt en wil een bevestiging van kosteloze annulering!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Huisinbraakpreventie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen