Klacht Huisinbraakpreventie: Ipreventie neemt geen verantwoordelijkheid voor niet werkend product

Klachtnummer
# 250949
Gebruiker
bvdh79
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ipreventie
bood ons een oplossing aan tegen "cilindertrekken". Nog geen 2 weken
nadat het nieuwe beslag was geplaatst begonnen de problemen: het slot weigerde
dienst en wij kwamen ons huis zelfs niet meer in. Na melding van het probleem
kwam er pas na 1 week een servicemonteur langs. Ons werd toen verteld dat niet
het beslag maar de cilinder het probleem was. Kortom Ipreventie was niet
verantwoordelijk. Onze constatering dat het slot zonder het beslag nog wel
werkt werd genegeerd. Oplossing van Preventie: zelf een andere (langere)
cilinder bestellen en laten installeren. Kosten en ongemak (2 weken besteltijd)
voor onze rekening. We hebben gemeld deze oplossing niet te accepteren.
Alternatieve oplossing Ipreventie: onze sleutels korter slijpen zodat deze in de
cilinder passen. In een ultieme poging spraken we een van de eigenaren. In
weinig vleiende woorden werd ons verteld dat de servicemonteur al teveel tijd
aan ons had besteed en dat hij door moest. Een oplossing voor ons probleem werd
niet gegeven. Ook lukte het de monteur niet om 1 schroef weer terug te
plaatsen. Door het (uitblijven van het) handelen van Ipreventie zien wij ons
genoodzaakt om op korte termijn de hulp van een andere slotenmaker in te roepen
om de schade te herstellen.

De oplossing

Vergoeding kosten om slot weer te herstellen

0 reacties

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Huisinbraakpreventie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen