Klacht Huismerk Energie: Het bedrijf laten oplossen en dat zij zelf actie ondernemen, een leek weet er niets van

Klachtnummer
# 340194
Gebruiker
te hoge rekening
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Een veel te hoge eindafrekening terwijl de tijd ervoor veel lager was (225 p/mnd). Daarna dus een verhoging van het maandtarief van 75,55% (425 p/mnd. We hebben minder apparaten in huis zoals de wasdroger die we eruit gedaan hebben. De maatschappij legt het eerst de schuld terecht bij de netwerkbeheerder en die wijst weer naar de leverancier en zegt dat ik het zelf moet oplossen. Nou schijnt de slimme meter die we hebben één van de meters die storingen kan geven, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Er werd toegegeven dat het exorbitant hoog was maar zij doen niets.

De oplossing

Oplossen en de rekening aanpassen, dit kan gewoon echt niet, zoveel.

3 reacties

  1. Auteur
    Huismerk Energie
    Datum
    Beste heer Bimmel,

    Wat vervelend om te horen dat u verbaast bent over de hoogte van uw eindnota die u heeft ontvangen.

    Ik heb het voor u nagekeken.

    De bijbetaling op uw eindnota bedraagt € 60,00. Het resterende bedrag betreft nog openstaande facturen.

    Ik snap dat de eindnota een enorm bedrag is en ik kom graag met u in contact om een betalingsregeling te treffen.

    Met vriendelijke groet,

    Huismerk Energie
    Jacqueline Frielink
  2. Auteur
    te hoge rekening
    Datum
    Het gaat niet om een betalingsregeling, het gaat om een verbruik wat helemaal niet kan! Het gaat overigens over het jaarlijkse verbruik en niet de eindnota. Ik ga echt geen bedragen betalen die passen bij een verbruik van een gezin met 6-7 gezinsleden terwijl wij maar de helft ongeveer daarvan zijn. Een dergelijk explosief toegenomen verbruik kan niet en heeft niet plaats gevonden.
  3. Auteur
    Huismerk Energie
    Datum
    Beste heer Bimmel,

    Graag kom ik met u in contact om naar uw verbruik te kijken. U kunt mij bereiken op telefoonnummer 088-1051122.

    Met vriendelijke groet,

    Jacqueline Frielink

Ook een klacht indienen over Huismerk Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen