Opgelost door Huismerk Energie: Overgestapt v.a. 7 februari maar moet voor februari het hele maandbedrag betalen op eindrekening

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 352081
Gebruiker
VocalC
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Voor 7 dagen in februari moet ik het volle maandbedrag betalen

Gewenste oplossing

Ik heb een mail gekregen dat het zo bij alle energiemaatschappijen werkt. Is dat zo?
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

3 reacties

  1. Auteur
    Huismerk Energie
    Datum
    Goedendag meneer Jonker,

    Ik heb begrepen dat er wat onduidelijkheden zijn over de eindnota, omdat daar het maandbedrag van februari zou zijn meegerekend. Graag leg ik u een en ander uit:

    De eindnota bestaat uit de verbruikskosten voor gas en elektra over de gestelde periode. Daarop worden de berekende termijnbedragen in mindering gebracht, ongeacht of u deze voldaan heeft of niet. Daar komt een bedrag uit. Daarna wordt gekeken of die termijnbedragen daadwerkelijk betaald zijn, is dat niet het geval dan wordt dat bedrag bij het initiële bedrag opgeteld.

    Wij incasseren altijd vooraf, dus hebben wij zoals gebruikelijk op 23 januari het termijnbedrag voor februari geïncasseerd, ons was toentertijd namelijk nog niets bekend van een overstap. Omdat u altijd en bij iedere energieleverancier slechts afrekent wat u verbruikt heeft maakt het in principe niet uit welke maand u betaalt, als het maar dit maar kostendekkend is, wat in deze situatie dus niet het geval is.

    Meneer Jonker, ik hoop dat dit een en ander opheldert, maar als u nog verdere vragen heeft neemt u dan rechtstreeks contact met ons op?

    Met vriendelijke groeten,

    Rekha Corbeek
    Huismerk Energie
    088-105 11 22
  2. Auteur
    VocalC
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    Huismerk Energie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedendag meneer Jonker,

    Ik snap u helemaal hoor. En inderdaad is het niet zo dat u tweemaal voor het zelfde verbruik betaalt. Op onze eindnota is dan ook alles verrekend. Ik zie ook dat alles betaald is, kunnen we dan stellen dat uw vraag/klacht afgehandeld is? Mocht u hier toch nog verder contact over willen hebben, wilt u mij dan bellen op nummer 088- 105 11 22?

    Hartelijke groeten,

    Rekha Corbeek
    Huismerk Energie

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Huismerk Energie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen