Klacht Huismerk Energie: Zonder toestemming

Petras81

Ik ben zonder mijn instemming van Eneco naar Huismerk energie gegaan. Ik heb aan de lijn gezegd nee heel duidelijk, toch is het door gezet. Terwijl ik helemaal niet wil overstappen. Ik gebeld met Huismerk energie "zei zeggen dat het niet reageren op de mail een bevestiging voor hen is." Ik zou een boete moeten betalen aan Eneco van 555 euro terwijl ik maar een weduwe uitkering heb en van 100, euro per maand alles moet betalen (boodschappen enz.) Wat moet ik doen Huismerk energie is niet erg toegankelijk.

Dat alles terug gedraaid wordt. Ik heb het financieel niet breed

Goedemiddag mevrouw Streuper,

Wat vervelend om te lezen dat u een eindnota van €555 heeft ontvangen van uw vorige leverancier. Ik vrees dat daarvan een bedrag van €305 bestaat uit iets anders dan de Opzegvergoeding, deze mag maximaal €250 bedragen. Tijdens ons telefoongesprek gisteren gaf ik u aan dat ik het verkoopgesprek op zou vragen en dat wit maximaal 5 werkdagen zou duren. Zodra ik meer informatie voor u heb laat ik u dat weten. Mocht de aansluiting onterecht zijn dan zullen wij inderdaad alles terugdraaien.

Met vriendelijke groeten,

Rekha Corbeek
    Petras81
    Ik ben los van de boete er niet mee eens, want ik wauw niet over stappen. Huismerk energie geeft aan dat de gestuurde email (die ik niet heb gelezen) maar wel ontvangen zij geven aan dat dit als een ja gezien wordt puur omdat ik mail gekregen heb. (lijkt mij juridisch niet helemaal waar).
    Petras81
    Is nog steeds niet opgelost. De 5 werkdagen zijn al om en er wordt gezegd dat zij nog niks hebben. Ik moet hun op hun woord geloven terwijl zij niet op mijn woord vertrouwen. Ook willen zij niet het herenprocedure starten terwijl zij dit gewoon moeten doen als er om gevraagd wordt.
    Goedemorgen mevrouw Streuper,

Wat jammer om te horen dat u het idee heeft dat wij ons niet aan onze afspraken houden. Dat is juist het tegenovergestelde van het gevoel dat wij onze klanten willen geven. Zoals ik u gisteren per mail uitlegde, zijn wij in uw geval afhankelijk van onze verkooppartner. De standaard verwerkingstijd voor een aanvraag is inderdaad 5 werkdagen en deze waren gisteren verstreken. Wij streven hier oprecht naar, maar dit is iets waar wij slechts een beperkte invloed op hebben.

Een Heranprocedure kunnen wij alleen opstarten als de aanmelding onterecht is geweest en dat is nou juist precies wat we nu nog niet weten.Ik vraag u dan ook vriendelijk nog wat geduld te hebben.

U hoort meteen van mij, wanneer ik nieuws voor u heb.

Alvast hartelijk dank voor uw geduld en medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Rekha Corbeek
    Huismerk Energie

Ook een klacht indienen over Huismerk Energie?