Klacht Hulpmiddelen Centrum: Aanschaf scootmobiel

Haver

Aanleiding: misleiding aankoop scootmobiel (verkoper hr. J. Dam) met PGB van de Gemeente Opsterland te Beetsterzwaag.
Gevolgen: nieuwwaarde was 1.753,- euro in 5 jaar terug te betalen aan het GAK.
Ontvangen een demo-scootmobiel i.p.v. een nieuwe scootmobiel door het HMC.
Ondernomen: HMC beticht van dwaling (Consument en Recht). Klacht doorgegeven aan Gemeente Opsterland en WMO heeft gebeld met HMC. HMC heeft toegegeven een demo te hebben geleverd. Twee maal gezamelijk gesprek gehad en inkoopformulieren overlegd. Daarop ontbreekt chassisnummer! Overeengekomen te middelen voor beide partijen. HMC heeft eenzijdig besloten dat 250,- wel genoeg was. Geen toegang voor verder gesprek. Ook niet met directeur G. van Deutekom. Correspondentie over en weer. Conclusie: misleiding en ontkenning door HMC voor geleverde scootmobiel voor een gehandicapte.

Door de eenzijdige beslissing door het HMC (afkopen met 250,-) terwijl tussen ons vieren (mevr. J Hes + inkoper beiden van HMC, en zoon van gedupeerde en eiseres) overeen was gekomen voor middeling te kiezen, beticht ik het bedrijf alsnog van dwaling. Er zou nooit een overeenkomst gesloten zijn als we hadden geweten een demo-exemplaar geleverd te krijgen. Bij de aflevering was al duidelijk dat de scootmobiel niet nieuw was en is ook teruggestuurd. De nodige bewijzen werden niet overlegd. Gevraagde en toegezegde onderzoek werd niet nagekomen of achtergehouden. Ik eis het hele resterende bedrag terug, zijnde: 702,45 euro. Het WMO van Gemeente Opsterland is op de hoogte.

Wij vinden dat Hulpmiddelen Centrum hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Haver
    Hulp Middelen Centrum Burgum hult zich in stilzwijgen. Teleurstellend, dat het HMC -tot heden- niet reageert tegenover Klachtenkompas. Bereidheid om de klacht op te lossen is er dus niet. Het voelt als een schuldbekentenis.
    Het HMC is op zich een instantie om attributen te lenen/huren voor zieken en gehandicapten. HMC is geen bedrijf waar men zich kan oriënteren om specifieke apparatuur aan te schaffen. Daarvoor kan men zich beter wenden tot gespecialiseerde (scootmobiel)-bedrijven.

Ook een klacht indienen over Hulpmiddelen Centrum?