Klacht Humanitas : De basiszorg laat erg te wensen over.

Mantelzorger

Mijn schoonmoeder woont op een gesloten afdeling binnen Humanitas. Waar ik tegen aanloop is te weinig personeel waardoor er slecht toezicht is. Vroeg naar bed worden gebracht zodat personeel op tijd naar huis kan. Slechte of geen rapportage, zorgleegplan wordt niet nageleefd, disciplines worden niet op tijd ingeschakeld, geen activiteiten, slechte maaltijden of dagen geen warme maaltijd, voorschriften dieetiste worden niet opgevolgd, ondanks verschillende gesprekken met zorg, manager en officiële klacht geen verbetering. Amper vast personeel.

Ondanks vele gesprekken blijft de basiszorg slecht, iets wat gewoon in orde moet zijn en waar voor betaald wordt. Men blijft zich verschuilen achter de bezuinigen maar doet niets aan verbetering. Werk zelf 18 jaar in de zorg en weet denk ik dan ook wat men wel niet mag verwachten. De basiszorg is vaak slecht te noemen, graag zie ik een goede samenwerking tussen mantelzorg en personeel maar na een jaar inmiddels de wanhoop nabij. Zou liever geen media inschakelen maar denk op dit moment dat dit misschien wel het laatste drukmiddel zou kunnen zijn.

Humanitas

Uw klacht is bij de Vereniging Humanitas binnengekomen, maar betreft de Stichting Humanitas Rotterdam. Ik zal uw klacht daarom naar de Stichting Humanitas Rotterdam doorsturen met het verzoek deze in behandeling te nemen.

Willem Spaan
    waarnemend coördinator klachtenprocedure Vereniging Humanitas

Ook een klacht indienen over Humanitas ?