Opgelost door Husqvarna: Defecte Husqvarna automower 305 foutcode opgetild

Consument

Wij hebben een automower 305 die voortdurend de melding geeft opgetild. Ook in het laadstation. Na het vervangen van de tilsensor, magneten en nieuwe rubbers heeft de machine het weer 3 maanden goed gedaan. Nu weer de melding. Nu gooien ze het op de printplaat van de machine.
Inmiddels binnen 5 jaar ook al de printplaat van het laadstation moeten vervangen.
De automower (5 jaar oud) wordt zo langzaam een bodemloze put en wie geeft mij de garantie dat ik na het vervangen van de printplaat niet weer de melding krijg? Heeft het tenslotte de laatste 3 maanden goed gedaan.
Dealer stelt voor de printplaat te vervangen voor een tijdelijke om te kijken of hiermee het probleem is opgelost. Maar zoals ik al aangaf wie zegt mij dat ik over 3 maanden niet weer dezelfde melding krijg?
En even 400 euro betalen voor proberen.... Ik had voor al het geld wat ik aan onderhoud heb betaald bijna een nieuwe kunnen kopen. Inmiddels zelf de importeur gebeld en zij leggen de fout bij verkeerd gebruik. Maar ik kan toch niet voorkomen dat de mower door een plas rijdt als ik niet thuis ben (als dat al gebeurd zou zijn). Daar moet zo'n product naar mijn mening tegen kunnen.
Ik ben teleurgesteld in het product en de reactie van Husqvarna.

Ik had van Husqvarna verwacht dat ze uit coulance een reel voorstel zouden doen om een deel van de kosten (bv 50%) te vergoeden. Want een machine die na 5 jaar al voor zoveel problemen en ergernissen heeft gezorgd had ik toch meer klantvriendelijkheid van Husqvarna verwacht.

Consument
    Klacht is na tevredenheid opgelost. Hoop dat de automower na het vervangen van de printplaat het weer probleemloos gaat doen.
    Husqvarna
    Geachte heer,

Naar aanleiding van uw melding zijn wij in contact getreden met u en hebben wij een voor u passend aanbod kunnen doen.

Husqvarna Nederland BV