Opgelost door Husqvarna: niet verlenen van service aangaande een dealer die een kapotte robotmaaier weigert te repareren

Carla56

De robotmaaier, gekocht bij de dealer van Husqvarna, Vitaro, Menzel 31, Nistelrode (www.vitaro.nl) op 17 april 2015, kwam kapot terug van het winteronderhoud in april 2016. Na vele , steeds stugger en moeilijker contacten met deze dealer, Vitaro, riep ik de hulp in van de Nederlandse vertegenwoordiger van Husqvarna in Almere. Dit bedrijf weigert me te helpen en laat de leverancier doorgaan met diens weigering om de machine te repareren. Ook mijn vragen naar de NAW-gegevens van het hoofdkantoor, om daar mijn verhaal te kunnen doen, worden gewoon niet beantwoord.
Het betreft de Husqvarna Auomower 220 AC.
De robotmaaier draait rondjes, stopt midden in het grasveld waar geen obstakels zijn. De maaier heeft op enig moment ook nog zijn draaischotel verloren en de maaier heeft daar diverse keren overheen gereden. De dealer vertelde me dat ik door kon gaan met maaien. De handleiding schrijft dat dit niet mag.
Mijn bescheiden technische kennis zegt: de sensoren van de maaier zijn kapot.

Ik wil graag dat de robotmaaier wordt gerepareerd. Maar, omdat de maaier inmiddels al maanden overuren maakt, om de grasmat kort te houden maait de maaier de dubbele tijd, vind ik eigenlijk dat de dealer of het hoofdkantoor een nieuwe machine zou mogen leveren.

Husqvarna is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Carla56
    Husqvarna heeft contact opgenomen, er is een goed gesprek geweest en het voorstel van Husqvarna om mijn probleem op te lossen vind ik een goede oplossing. Ik heb weer vertrouwen in het bedrijf en het product dat ik kocht.