Opgelost door Husqvarna: schade accubosmaaier buiten garantieperiode en onze schuld.

content Opgelost
H.W. Eggels

Op 3 juni 2018 hebben we bij Morsink Agri te Diepenheim aangekocht een Husqvarna 336Lic trimmer (accu bosmaaier). Inmiddels is de verkoper geen Husqvarna dealer meer, daarom hebben we de machine ter reparatie aangeboden bij Rouwenhorst Tuinmachines te Barchem. Volgens de monteur Patrick is ten gevolge van het inwendig lostrillen van een moer kortsluiting ontstaan waardoor de motor en het besturingssysteem onherstelbaar zijn beschadigd en de bedrading is gesmolten. De reparatiekosten overstijgen de kosten van een nieuwe machine. Op enige vorm van garantie hoeven we niet te rekenen. Hier is volgens ons duidelijk sprake van een productiefout en zeker niet te wijten aan ondeskundig gebruik.
De te verwachten levensduur van deze machine mag, zeker gezien ons normale, beperkte gebruik (alleen tijdens het groeiseizoen), vele jaren meer worden gesteld dan de 4 jaar die nu zijn verstreken.
Om deze reden verwachten we een kosteloze reparatie, dan wel een acceptabele aanbieding voor een vervangende machine.

een snelle (in verband met het groeiseizoen) kosteloze reparatie, dan wel een acceptabele aanbieding voor een vervangende machine
De machine is gerepareerd en werkt weer naar behoren. De onderdelen zijn door Husqvarna vergoed, het arbeidsloon niet (€98).

H.W. Eggels
    Hierbij wil u herinneren aan mijn klacht d.d. 4 augustus jl inzake de accu bosmaaier, waarop ik helaas nog geen reactie van Husqvarna heb mogen vernemen.
    H.W. Eggels
    s/n 2018 0800079 aan de onderzijde is een sticker met nr: 9676081-11 18 0800079.
    Het apparaat is 1x bij Morsink agri te Diepenheim terug geweest. Kort daarna was Morsink agri geen Husqvarna dealer meer.
    H.W. Eggels
    Hartelijk dank voor uw reactie. Hoewel uw aanbod al redelijk tegemoet komt aan mijn klacht, kan ik echter niet instemmen met uw argumentatie om de werkplaatskosten niet te vergoeden. U stelt dat de onbalans van de losgetrilde motor door mij zou moeten zijn waargenomen. Dit is zeker niet het geval geweest, want dan zouden we direct het apparaat ter reparatie hebben aangeboden. Ten onrechte stelt u dat de motor is losgetrild. De monteur heeft mij verteld dat er 1 moer van de motor is losgetrild, waardoor kortsluiting is ontstaan hetgeen dus afwijkt wat u stelt. Daarnaast is de motor direct boven de snijkop van de trimmer op circa 2 meter gehoorsafstand van de operateur en is er altijd sprake van trilling en geluid door het maaien, waardoor een afwijking in gebruik niet, of slecht waarneembaar is. Simpel gezegd: de motor of moer had nooit mogen lostrillen en is hier mijns inzien sprake van een fabricage of productiefout, waarvoor de consument niet verantwoordelijk kan worden gesteld. Met belangstelling zie ik uw nieuwe aanbod tegemoet.
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Husqvarna?