Klacht Huurwoningen.nl: Facturen sturen en geldbelust ipv klantgerichte dienstverelening

# 182093
Tineke

Ik zag dat -in mijn ogen ten onrechte- 19,95 werd afgeschreven van mijn rekening door huurwoningen.nl. Me niet bewust van dit abonnement, heb ik contact gezocht. Een vriendelijke medewerker zag direct dat ik het abonnement niet gebruikte en daarom stopgezet. Toen ik een mail kreeg waarin stond dat de maanden die ik had betaald niet gecrediteerd werden heb ik direct weer contact gezocht. Vanaf die contacten werd ik aanmatigend, niet begripvol en zelfs aanvallend benaderd en beantwoord. Mijn klacht werd absoluut niet serieus genomen en niet op ingegaan. Integendeel er werd gewezen op dat het niet aan hun ligt, dat er aanmaningen volgen en evt deurwaarder. Mijn klacht over hun onvriedenlijke houding en verzoek om excuses en twee maanden te crediteren werd beantwoord met: Het niet actief gebruikmaken vrijwaart u niet van uw betalingsverplichting. Deze blijft onverminderd van kracht tot uw uitschrijf datum. Niets over hun wijze waarop ze klanten te woord staan. Mijn klacht blijft overeind

Inzicht in de klantonvriedelijke houding. Beseffen dat je klanten behoudt en aantrekt door ze serieus te nemen. Van de 5 maanden die ik kennelijk als abonnement had er op zijn minst 2 te crediteren

Huurwoningen.nl
    Geachte mevrouw Otter,

Wat vervelend om te lezen dat u in tweede instantie onprofessioneel en niet naar tevredenheid te woord bent gestaan.

Graag zou ik met u tot een oplossing komen, echter kan ik helaas geen ander antwoord geven dan mijn collega's reeds hebben gedaan. Er is op 30-04-2016 een account aangemaakt op de site waarbij de voorwaarden (waarin de betalingsverplichting ook vermeld staat) geaccordeerd zijn. Het account is op 28-07-2016 beëndigd. De incasso's van de maanden juni en juli zijn door u gestorneerd waardoor ik er gemakshalve vanuit ga dat u op de hoogte bent geweest van het lopende account.

Naar aanleiding van beide storneringen heeft u onlangs (12 augustus) 2 facturen ontvangen. Helaas kan ik niet anders dan vertellen dat u deze facturen alsnog dient te voldoen.

Ashley Zuijdendorp
    Tineke
    Beste Ashly, De toon is in zeker netter dan tot nu toe, fijn. Inhoudelijk maak je helaas dezelfde denkfout: je neemt aan net als je collega's, dat ik wist dat ik een abonnement had en gebruikte. Mijn klacht is dat ik me daar niet bewust van was. Na 2x in de 1e 5 dagen, huurwoningen.nl niet heb gebruikt en daar vervelend op aan ben gesproken. Ik heb gekeken waarom jullie geld innen. De reden aan 5 collega's toegelicht. Waarom zoveel klachten als het echt duidelijk was dat je automatisch int?
    Huurwoningen.nl
    Geachte mevrouw Otter,

Na uw inschrijving heeft u per mail een bevestiging van de inschrijving ontvangen. Daarbij wordt het premium account nog eens nader toegelicht.

Ashley Zuijdendorp
    Dit is de tekst:
    Beste T Otter,
    Hartelijk dank voor uw inschrijving voor een premium account op Huurwoningen.nl. U kunt nu onbeperkt reageren op het complete aanbod aan huurwoningen op Huurwoningen.nl!
    Wilt u gratis op de hoogte gehouden worden van nieuw huuraanbod bij u in de buurt, klik dan hier om de zoekservice te activeren.

Ik lees een bevestiging van de gratis zoekservice, en niet toestemming tot automatische incasso. Ik blijf het misleidende handelspraktijken vinden.