Klacht Huurwoningen.nl: misbruik persoonsgegevens

Niets

Sinds enige tijd probeert Huurwoningen.nl via Buckaroo bedragen van mijn rekening af te schrijven.
Ik heb navraag gedaan waar dit op is gebaseerd en er blijkt een account te zijn aangemaakt op mijn gegevens. Navraag hierover vergt heel veel moeite, aangezien Huurwoningen.nl niet met concrete antwoorden komt. Pas nadat ik heb aangegeven aangifte te gaan doen tegen misbruik van mijn gegevens kreeg ik enkele summiere antwoorden.
Ze geven aan dat ik geen enkele betaling heb gedaan of geaccepteerd, geen contact het gehad en niet weten of mijn "geplande" bezichtiging is uitgevoerd. Dit ligt volgens hen niet bij hun, maar bij de makelaar.
Huurwoningen houd vast aan de betalingen en zijn verder niet bereid om verdere inzage te geven.
Na 1e overleg is wel het vermeende account ineens stopgezet...

De oplossing zou moeten zijn dat mijn account met onmiddellijke ingang moet worden verwijderd en verdere incasso pogingen achterwege blijven.
Mocht blijken dat dit niet mogelijk is, zal mij niet anders resten dan aangifte te gaan doen tegen misbruik van persoonsgegevens door huurwoningen.nl

Huurwoningen.nl
    Geachte klant,

U heeft zelf aangegeven dat er een oud collega van u geweest zou, zijn die onder uw naam en uw e-mailadres en bankrekeningnummer een account zou hebben aangemaakt en een bezichtigingsaanvraag heeft gedaan.

Er kan enkel worden ingelogd met een e-mailadres en wachtwoord, wat zou betekenen dat deze persoon ook in uw e-mailbox zou kunnen en met het door ons toegestuurde wachtwoord vervolgens heeft ingelogd. Wanneer er een bezichtigingsaanvraag via onze website wordt gedaan ontvangt u hiervan een e-mail. In uw inbox in dit geval.

Wij hebben u meermaals aangeraden om aangifte te doen wegens misbruik van persoonsgegevens en ons hiervan een kopie toe te sturen. Wij kunnen uw klacht dan verder in behandeling nemen. Echter hebben wij tot op heden geen aangifte van u ontvangen.

Wij willen u er daarnaast op wijzen dat Huurwoningen.nl uw gegevens niet heeft misbruikt, zoals u dit zelf ook per e-mail heeft bevestigd. Een valse aangifte zullen wij dan ook niet accepteren.

Tot slot wijzen wij u op een gedeelte van onze voorwaarden:

3.3 Huurwoningen.nl probeert huurders en verhuurders van woonruimte bij elkaar te brengen door woningzoekenden te attenderen op beschikbare woonruimte en verhuurders te attenderen op geïnteresseerde woningzoekenden. Huurwoningen.nl heeft daarbij slechts een faciliterende rol en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de totstandkoming van de overeenkomsten tussen huurders en verhuurders en / of voor de inhoud van deze overeenkomsten.
    3.4 De overeenkomst met de woningzoekende komt tot stand doordat deze zich met zijn e-mailadres aanmeldt en deze aanmelding door Huurwoningen.nl is ontvangen.

Klantenservice Huurwoningen.nl
    Niets
    Zoals te doen gebruikelijk komt Huurwoningen.nl niet met een oplossing maar met de verwijzing naar de voorwaarden.
    Huurwoningen.nl geeft aan dat degene die dit heeft gedaan toegang tot mijn e-mail hebben, iets dat inderdaad klopt. Al mijn collega's hebben toegang tot deze e-mail. Dit betreft namelijk een zakelijke e-mail.
    Ik weerleg de stelling dat ik huurwoningen.nl mijn gegevens niet heeft misbruikt. Ik heb dit niet aangegeven.
    Graag een voorstel voor een oplossing voor dit probleem.
    Huurwoningen.nl

Zoals wij al eerder aangegeven hebben verzoeken wij u om aangifte te doen wegens misbruik van persoonsgegevens.
    Wanneer wij van u een kopie van de aangifte hebben ontvangen kunnen wij dit verder in behandeling kunnen nemen.
    Dan kunnen wij uw probleem oplossen.

Klantenservice Huurwoningen.nl.

Ook een klacht indienen over Huurwoningen.nl?