Klacht Huurwoningeninnederland.nl: Onterechte aanmaningen na afmelding

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 168399
Gebruiker
Yvonnepalstra-hakman
Datum
4 reacties

Details

De klacht

In januari ingeschreven op huurwoningeninnederland.nl omdat wij op zoek waren naar aan andere woning. Begin februari afgemeld omdat wij besloten hadden voor een koopwoning te gaan.
In de afgelopen maanden helemaal niets van huurwoningeninnederland.nl vernomen. Geen woningaanbod, geen betalingsverzoeken helemaal niets. Tot vorige week.
Toen ontving ik een laatste dreigende aanmaning van 19,95. Mail gestuurd en zij gaven aan dat wij nog gewoon ingeschreven stonden en dat we moesten betalen. Omdat het ging over januari heb ik betaald. We stonden toen tenslotte ingeschreven.
Tot onze verbazing ontving ik gisteren opnieuw een aanmaning, u van € 39,90. Maand februari en maart. Opnieuw gemaild. Volgens hen zijn we pas op 12-5 uitgeschreven en moeten we gewoon betalen. Geprobeerd via mail dit op te lossen maar ze zijn niet voor reden vatbaar en dreigen met hoge kosten
Inmiddels heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld.

De oplossing

Ik wil verlost worden van deze onterechte aanmaningen en nooit meer iets van deze dubieuze site horen.

4 reacties

  1. Auteur
    Huurwoningeninnederland.nl
    Datum
    Geachte mevrouw,

    U stond bij ons ingeschreven van 13 januari t/m 12 mei jl.

    In de periode waarin u bij ons stond ingeschreven zijn er tot op heden drie maandincasso's geweigerd. Hiervoor ontvangt u facturen. Deze dienen voldaan te worden, daar u hiervoor akkoord heeft gegeven tijdens de aanmelding.

    Bij afmelding ontvangt u te allen tijde een bevestiging daarvan zoals ook op onze website vermeld staat bij het afmelden. Indien u begin februari heeft afgemeld verzoeken wij u vriendelijk de bevestiging daarvan door te mailen zodat wij deze kunnen inzien.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Huurwoningeninnederland.nl

  2. Auteur
    Yvonnepalstra-hakman
    Datum
    Zoals al verschillende keren aangegeven heb ik zowel in februari als nu in mei (opnieuw afgemeld via link in mail van huurwoningeninnnederland naar aanleiding van mijn klacht) geen lees duidelijk geen bewijsmail van afmelding gehad. Ben niet langer dan 1 maand ingeschreven geweest en die maand is betaald. Ik ben deze site niets verschuldigd en ga dus niet betalen. Daarnaast is er van hun kant geen enkele vorm van mail geweest waaruit had kunnen blijken dat afmelding in februari niet goed gegaan
  3. Auteur
    Huurwoningeninnederland.nl
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Indien u niet kunt aantonen dat u eerder dan 12 mei jl. bent afgemeld dan is en blijft 12 mei jl. de afmelddatum. En heeft u een betalingsverplichting van 13 januari t/m 12 mei.

    Wij zullen de bevestiging van de afmelding van 12 mei aan u doorsturen.

    Met vriendelijke groet,

    Klantenservice Huurwoningeninnederland.nl
  4. Auteur
    Yvonnepalstra-hakman
    Datum
    Krijg nog steeds onterechte aanmaningen. Volgens hen moet ik bewijzen dat ik uitgeschreven ben maar dat is onmogelijk omdat je geen bevestiging van uitschrijving, zoals bij veel sites, ontvangt. Inmiddels aangifte gedaan bij politie. Van oplichting.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Yvonnepalstra-hakman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Huurwoningeninnederland.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen