Opgelost door Hypocasso: Hypocasso draait na WSNP niet de einddatum terug naar Vonnisdatum Rechtbank.

content Opgelost
Corné

Hier een klacht die alle mensen die een WSNP hebben gehad en een Schone Lei hebben mogen ontvangen, het betekent dat de kredietverstrekkers de datum einde datum aan moeten passen naar Vonnisdatum rechtbank. Dat is een uitspraak van de Hoge Raad en tevens worden deze in de richtlijnen BKR besproken, mensen kunnen jaren later er ineens achterkomen dat hun datum op een hele andere datum staat of geeneens afgemeld is bij het BKR. Een tip maar kan een hele dure zijn als je vijf jaar na je WSNP erachter komt dat je niet in aanmerking kan komen voor wat dan ook. Je kan je leven weer opgebouwd hebben maar je hangt omdat hun dat niet aangepast hebben op jouw BKR. Nu heb ik van mijn lijst er 1 die niet wil aanpassen na meerdere malen toezegging en dat is Hypocasso. Ik laat het er nooit bij zitten en ik heb alle troeven in handen, maar vooral deze op internet bekende oplichter schijnt met zijn gedrag mensen aan het lijntje te mogen houden. Dat is Nederland, je bent klaar met je WSNP, en anderhalf jaar later kom je erachter dat je hypotheek geeneens afgemeld is, alles is geregeld behalve deze slechte in mijn ogen op een vieze manier handelend Incassokantoor, meer zijn ze niet.

Aanpassen m.o.i. daar de Hoge Raad uitspraak hierover heeft gedaan en tevens dit opgenomen is in de richtlijnen van het BKR, de tussenpersoon of medewerker restschulden is de heer E. Jansen die mij aan het lijntje blijft houden en waar zelfs het BKR niet in kan middelen. En dat is tegen de wet.
Dus graag oplossing de druk nog hoger te leggen aan deze HYPOCASSO.
Die schijnbaar dus wijd en zijds bekend is op internet voor hun dubieuze praktijken.

Beste Hypocasso,

De uitspraak Hoge Raad en de Richtlijnen BKR zeggen dat een Vonnisdatum einde datum is krediet of hypotheek na WSNP. Eerbiedig deze normen voor dit escaleert en ik het juridisch zover laat komen dat ik jullie over de streep laat trekken. Ook landelijk zal ik op alle social media hierover informeren en jullie toch al bezoedelde naam door slecht afhandelen en totaal niet weten wat de wet inhoudt, zie internet en alle klachtenforums..een halt toe roepen door gewoonweg de wet onder jullie neus te schuiven zoals ik gedaan heb middels 25 emails, waarin jullie twee keer bevestigen door de heer E. Jansen, restschuldenmedewerker bij jullie Hypocasso dat het gecorrigeerd is en was. Liegen is niet zo moeilijk bij kredietgevers, mensen worden al jaren genaaid, ik ook maar dan liever door mijn vrouw en niet door jullie.
    Hypocasso
    Geachte heer Sterk,

Hypocasso werkt in opdracht van geldverstrekkers. Spijtig genoeg spreken de Faillisementswet ( art 356 lid 1 en 2 F) en het BKR reglement elkaar tegen.
    Volgens de faillissementswet dient is de datum “verbindend worden van de slotuitdelingslijst” van toepassing en volgens BKR de datum van uitspraak vonnis.

Hypocasso heeft contact opgenomen met een jurist om een opinie te vragen welke datum leidend is voor het melden van Praktische Laatste Aflosdatum (PLA) / einddatum.

In het BKR reglement van juli 2014, wat in uw situatie toepasbaar is, is het volgende opgenomen:

“Na drie jaar is het mogelijk dat bij rechterlijk vonnis de schuldsaneringsregeling met een ‘schone lei verklaring’ wordt beëindigd, omdat de betrokkene aan de verplichtingen van de regeling heeft voldaan. Door het vonnis ontstaat een natuurlijke verbintenis, waarin u geen invorderingsrecht meer heeft. U moet vervolgens direct een werkelijke einddatum melden bij BKR die overeenkomt met het moment waarop de rechter het vonnis heeft uitgesproken.
    Komt er geen ‘schone lei verklaring’, dan mag u op dat moment geen werkelijke einddatum toevoegen. U moet dan de registratie volgens de BKR-regels verder onderhouden.”

De jurist geeft op basis van dit citaat aan dat (de datum van) het vonnis leidend is.

Wij sturen u een privé bericht met daarin de huidige status. Mocht u daar verder vragen over hebben dan horen wij dit graag.
    Corné
    Ik zie dus dat de jurist op de hoogte is van de uitspraak van de Hoge Raad want die bevestigt dat dit toegepast moet worden, zoals uw jurist dus te kennen geeft. Ik nam ook niet aan dat deze jurist de Hoge Raad op de schop zou nemen, maar tot op heden is deze BKR niet aangepast. Waarom moet dit zo lang duren als u zegt ik heb op 15-03-2017 de wijziging doorgegeven voor aanpassing. Ik neem aan dat jullie dit m.o.i. gaan aanpassen nu.

Registratiedatum04-08-2016KredietsoortHypotheekContractnummer238004880Bedrag€ 0Datum 1e aflossing31-03-2016Verwachte einddatumN.v.t.Werkelijke einddatum01-04-2016
    Corné
    Nogmaals een uitspraak Hoge Raad die ik heb gaat boven een richtlijn BKR, dus wat u volgt zal mij een zorg zijn als u nu maar een bericht stuurt dat het aangepast is, want zolang rust ik niet. U past aan of geeft door een week terug en tot op heden nog geen aanpassing. Doe dit nu even dan, en doe niet zo moeilijk, jullie kennen me nu ik schuw niets en eigenlijk staat het ook netjes om nu jullie werk af te ronden. Een aanpassing kan ik een paar minuten gebeurd zijn, wat is nu het probleem waarom dat nu al weer een week moet duren...wat klopt er nu niet.

Voer gewoon uit, dan ben je klaar, als ik deze week geen wijziging zie regel ik het via een jurist, ik ben er klaar mee maar niet met jullie als ik geen wijziging op korte termijn zie. Iedereen heeft normaal zonder gemor aangepast en jullie schenen iets niet helemaal goed te volgen en een eigen beleid te hanteren, ik heb jullie toen al gezegd je hebt de verkeerde voor je, en dat is gebleken.

Dank voor de medewerking, en ik kijk op de BKR iedere dag of jullie het aangepast hebben.

Opgelost..dank !!

Corné
Ze hebben dit goed opgelost, alles naar tevredenheid na hun overleg met hun eigen jurist die dus aangaf dat mijn betoog de juiste was !!

Ook een klacht indienen over Hypocasso?