Klacht Hypotheekshop: Louter standaard teksten, niet van toepassing op de situatie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 175732
Gebruiker
N.v.t.
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Na een gesprek waarin ik, ondernemer, gezegd heb wat ik wilde (hypotheek aflossingsvrij) krijg ik een opdrachtbevestiging voor advies inclusief advies over verzekeringen. Dat is echt totaal niet aan de orde geweest. Geen advies en al helemaal niets over verzekeringen. Verder wordt van mij geëist de aangifte inkomstenbelasting 2016 (dat bestaat niet) en een kopie van de bijschrijving van mijn netto salaris (en dat heb ik als ondernemer niet). En dat blijft zo doorgaan.
De mails bestaan uitsluitend uit standaard-teksten. En steeds dezelfde standaard-tekst opnieuw, inclusief alles dat niet van toepassing is.
Kortom: ik ben er op afgeknapt en ga het morgen zelf regelen.

De oplossing

Einde van deze onverkwikkelijke gang van zaken.

7 reacties

  1. Auteur
    Hypotheekshop
    Datum
    Geachte mevrouw Hooijer,

    De Hypotheekshop in Amersfoort Vathorst geeft aan dat er inderdaad in het begin een aantal misverstanden zijn geweest en dat er een ongelukkige documentenlijst is verstuurd.
    Ze geven aan dat de hypotheekaanvraag ononderbroken verder is gegaan en dat de aanvraag bijna finaal akkoord is. Zij houden u op de hoogte van de voortgang. Mocht u verder nog vragen hebben of wilt u inzicht in de status dan kunt u direct contact opnemen met Wilco Aalbers van De Hypotheekshop in Amersfoort Vathorst.

    Met vriendelijke groet,
    De Hypotheekshop Centrale Organisatie
  2. Auteur
    N.v.t.
    Datum
    Omdat ik niet veel tijd meer had ben ik hier toch maar mee doorgegaan. Maar ik blijf de gang van zaken onder de maat vinden. De opdrachtbevestiging is inmiddels aangepast: de advisering, etc... staat er niet meer op. Maar de prijs is hetzelfde gebleven. Dat vind ik ook niet kloppend. Ik wacht op het vervolg.
  3. Auteur
    N.v.t.
    Datum
    Inmiddels nota van de notaris ontvangen. Daar worden wel de grotendeels niet geleverde advies-kosten van hypotheekshop in rekening gebracht, maar er staat geen hypotheek .... Dus ik moet nog euro 125.000 bijbetalen ... ??
    Nog steeds niet geregeld dus. Datum overdracht 1 augustus.
  4. Auteur
    N.v.t.
    Datum
    Ik heb vanmorgen weer eens gemaild, nadat ik niets meer gehoord had. Nu blijkt Wilco Aalbers met vakantie te zijn; en er is nog geen hypotheek .. Wat kan hypotheekshop nog voor mij doen? Of is dit een verloren zaak en moet ik elders geld gaan vrijmaken? De overdracht is 1 augustus. In afwachting van een reactie.
  5. Auteur
    N.v.t.
    Datum
    PS: een heel heel snelle reactie is wenselijk; ik heb anders volgende week nog drie dagen om geld vrij te maken .... En dat is heel kort dag.
  6. Auteur
    N.v.t.
    Datum
    Inmiddels een offerte ontvangen. Die is fout. Maar omdat het huis maandag passeert kan ik niet veel anders meer dan maar accepteren. Ik had een hypotheek voor 10 jaar willen hebben; nu is het 30 jaar met 10 jaar rentevast. En omdat je 15% per jaar boetevrij mag aflossen is nu het advies van Samantha om dat in 7 jaar af te lossen: dan ben je er na 10 jaar van af. Dat was niet het idee .... Maar nu zit ik er mee... .
  7. Auteur
    N.v.t.
    Datum
    Zeer slechte service; geen enkele reactie op mijn commentaar en klacht. En nu zit ik er mee .... De hypotheekshop is betaald en zit nergens meer mee, vermoed ik. In ieder geval merk ik daar niets van. Ik zit met de gebakken peren .... Hypotheekshop is een absolute afrader; ik zal dit mijn klanten ook laten weten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
N.v.t.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Hypotheekshop?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen