Klacht Hypotrust: Hypotrust denkt nooit aan de klant, alleen aan zichzelf

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 398438
Gebruiker
M.T. de Kok
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Wij worden geacht een "vergoeding" (feitelijk boete) te betalen van maar liefst € 7.371,95 op een openstaande hypotheeklening van slechts € 21.000 ! Dit omdat we op 31 oktober overstappen naar een andere hypotheekverstrekker voor een aanvullende lening.
Dit bedrag van € 7.371,95 is buiten alle proporties, en al helemaal omdat we zoals voorgaande jaren de € 21.000 al in januari 2020 zouden gaan terugbetalen (<10%). Dus over 2 maanden.

Daar komt bij dat we door Hypotrust altijd zijn beperkt in het terugbetalen van de lening tot een maximum van 10% per jaar. We wilden wel sneller terugbetalen maar de door Hypotrust berekende boete bleek telkens een effectieve ontmoediging.
Zonder die 10% bepaling, die vele andere aanbieders niet hanteren, zou onze totale lening waarschijnlijk al in 2018 zijn afgelost.

We zouden natuurlijk bij Hypotrust kunnen blijven voor de aanvullende lening maar Hypotrust stelde een niet marktconforme rente voor, omdat we geen nieuwe klant zijn (geven ze zelf toe). Dus het is aantrekkelijker om naar een andere partij te gaan die een beduidend lagere hypotheekrente offreert.

Gewenste oplossing

Wij vragen Hypotrust vriendelijk maar dringend om deze vergoeding (feitelijk een boete voor goed gedrag) te heroverwegen en aan te passen.

Geboden oplossing
Hypotrust wil deze klacht verwijderen omdat die in behandeling is als reactie op een directe email van ons naar hen. Wij willen dat de klacht juist blijft staan op Klachtenkompas zolang de klacht niet is opgelost. Hier is die immers voor anderen zichtbaar! UPDATE: Hypotrust / Quion Groep BV komt ons op geen enkele wijze tegemoet en heeft de klacht afgewezen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Hypotrust
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer of mevrouw,

    U heeft reeds deze klact bij ons neergelegd en wij hebben deze inmiddels inbehandeling. Wij sluiten de klacht hier op Klachtenkompas aangezien uw klacht reeds bekend is bij ons.

    Met vriendelijke groet,
    Het Klachtenteam
    Hypotrust

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Hypotrust?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen