Klacht Hypotrust: Hypotrust denkt nooit aan de klant, alleen aan zichzelf
Details
Klacht
Wij worden geacht een "vergoeding" (feitelijk boete) te betalen van maar liefst € 7.371,95 op een openstaande hypotheeklening van slechts € 21.000 ! Dit omdat we op 31 oktober overstappen naar een andere hypotheekverstrekker voor een aanvullende lening.Dit bedrag van € 7.371,95 is buiten alle proporties, en al helemaal omdat we zoals voorgaande jaren de € 21.000 al in januari 2020 zouden gaan terugbetalen (<10%). Dus over 2 maanden.
Daar komt bij dat we door Hypotrust altijd zijn beperkt in het terugbetalen van de lening tot een maximum van 10% per jaar. We wilden wel sneller terugbetalen maar de door Hypotrust berekende boete bleek telkens een effectieve ontmoediging.
Zonder die 10% bepaling, die vele andere aanbieders niet hanteren, zou onze totale lening waarschijnlijk al in 2018 zijn afgelost.
We zouden natuurlijk bij Hypotrust kunnen blijven voor de aanvullende lening maar Hypotrust stelde een niet marktconforme rente voor, omdat we geen nieuwe klant zijn (geven ze zelf toe). Dus het is aantrekkelijker om naar een andere partij te gaan die een beduidend lagere hypotheekrente offreert.
Gewenste oplossing
Wij vragen Hypotrust vriendelijk maar dringend om deze vergoeding (feitelijk een boete voor goed gedrag) te heroverwegen en aan te passen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.