Klacht Hyundai: Loslatende lak

pipo36

In augustus 2016 heb ik een nieuwe Hyundai I30 gekocht bij een dealer in Breda. In de brochure en het verkooppraatje wordt gezegd dat je 5 jaar volledige garantie krijgt op de auto. Dat klonk goed.
Nu, nog geen 2 jaar later, komt op het dak van de auto de lak los. Op 1 plaats is er al een stuk van een paar vierkante centimeter de lak volledig weg.

Met de auto naar de dealer en de schade getoond. Die vertelden mij dat het zou komen doordat er vogelpoep op het dak heeft gezeten en daar kan de lak van hyundai schijnbaar niet tegen. Ook blijkt deze lakschade buiten de garantie te vallen omdat het schade van buitenaf zou zijn.

Contact opgenomen met Hyundai Nederland om daar mijn probleem duidelijk te maken en verhaal te halen. Het antwoord bestond uit een lullig mailtje van 3 regeltjes waarin duidelijk werd aangegeven dat het inderdaad niet binnen de garantie valt.
De communicatie van de zgn Cotumer service van Hyundai blijkt nog slechter dan de garantie.

Hieruit worden voor mij 2 zaken duidelijk.
1. De lak van Hyundai deugt niet. Ik heb nog nooit van een automerk gehoord waarbij de lak van de auto loslaat doordat er een vogelpoepje op komt.
2. De beloofde 5 jaar garantie van Hyundai zijn niets waard.

Kortom;
Zeer teleurstellend dat bij een dergelijke nieuwe auto de lak er gewoon af valt als er vogel op poept, dat is niet te voorkomen.
Nog teleurstellender dat de beloofde 5 jaar garantie van hyundai niets waard blijken te zijn.

Ik verwacht van een gerenommeerd bedrijf als Hyundai dat zij hun verantwoordelijkheid nemen en invulling geven aan de beloofde 5 jaar garantie waar zij altijd zo veel reclame voor maken, maar die niets waard blijkt te zijn. Ik verwacht dat mijn schade wordt gerepareerd op kosten van Hyundai.

Wij vinden dat Hyundai hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Hyundai?