Klacht Hyundai: Slechte controles, motor en service

Stijnvv

Mijn auto ging kapot op het moment dat ik een weekendje weg wou gaan met mijn vriendin. Dit was op zaterdag 19 maart. Ik heb toen mijn auto door de ANWB naar de garage laten brengen en daar bleek het volgende vervelende:
De bougies waren kapot en bleken nooit vervangen te zijn terwijl dit bij andere beurten wel gedaan had moeten worden. Daarnaast bleek een remleiding niet goed bij dit type auto wat al jaren gemaakt had moeten worden, maar hier heb ik nooit bericht van gehad. De Hyundai garage in Eindhoven gaf aan dat dit met de vorige beurten ook al gemaakt had moeten worden.

Niet heel veel later op zondag 17 juli begon mijn auto weer raar te doen. Ik heb toen de ANWB laten komen. De ANWB man gaf aan dat de bougies en bobines kapot waren. Terwijl de bougies er net nieuw inzaten. De man zei dat ik zelf langs de garage kon rijden met de auto. Op maandag 18 juli heb ik meteen vrij genomen en ben ik meteen langs de garage gegaan. Die vertelde me dat er niks aan de hand was, maar ik heb toen wel meteen een afspraak ingepland voor een grote beurt. Die beurt konden ze pas uitvoeren EIND september, toen heb ik hyundai helmond gebeld voor een afspraak. Daar kon ik we l eerder terecht. 28 juli heb ik mijn auto bij de garage gezet denkende dat ik hem een dag later weer kon ophalen, maar dit was helaas niet het geval. Ik werd gebeld met het verhaal dat de bobines en bougies kapot waren. De koelvloeistof reservoir lekte een klein beetje. Dit zouden ze kunnen maken voor €800-€900 en het probleem zou dan opgelost zijn.
Helaas werd ik vervolgens enkele dagen later weer gebeld met heel slecht nieuws. De motor bleek kapot en er moest een heel nieuw motorblok. Dit zou in de 3000 zou gaan kosten, maar dan zouden wel al de problemen weg zijn. Bijna een maand later krijg ik weer een telefoontje dat de koppeling en de turbo kapot is. De auto had afgelopen week al klaar moeten zijn, maar in tegenstelling totdat krijg ik nu het nieuws dat het als ik alles wil laten maken 7680 euro gaat kosten.
Het gaat hier om een Hyundai I20, met nog geen 120.000km op de teller. Waar ik nu een compleet nieuw blok kan laten inhangen, vanwege slecht onderhoud door de Oostendorp garage's. Meerdere malen mee naar de garage geweest en verteld wat het probleem was. En er word gewoonweg niet geluisterd en moeite gedaan om echte het probleem te onderzoeken waardoor ik nu met een onterechte gigantische kostenpost zit.

Ik wil graag coulance mbt garantie en betere service vanuit Hyundai.

Wij vinden dat Hyundai hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Hyundai?