Klacht I-KOOK: Misleiding bij koop

Groep

Op 22 juni 2017 hebben wij een offerte ontvangen van I-KOOK, voor de koop van een keuken. Met IKOOK Eindhoven op de Kanaaldijk Noord 5a is overeengekomen, dat de keuken zonder apparatuur geleverd zal worden. De overige zaken in de offerte zouden dus niet wijzigen, behalve de grepen op de deuren. Deze zouden greeploos worden. Op 15 september 2017 de definitieve opdrachtbevestiging per e-mail geaccepteerd. Keuken op 25 november 2017 afgehaald bij IKOOK Eindhoven op de Kanaaldijk in de winkel.
Op 19 april en 3 mei 2018 hebben wij de volgende klachten kenbaar gemaakt bij de wederpartij:
• Beschadigingen aan de achter- en zijwand;
• De spoelkast is groter dan overeengekomen en de kleur wijkt af;
• De afmetingen van de kasten zijn niet correct; Er past dus niets in de keuken!
• Verkeerd geleverde handgrepen. Wij hebben greeploos besteld, maar keregen een op de kast geplakte greeplijst wat greeploos moest voorstellen.
Wij hebben de dozen pas ná 2 maanden geopend en wel om de volgende reden: Op 8 nov. 2017 18:02 heb ik een mail verstuurd naar de verkoper R.M. dat de dozen in het magazijn moesten worden gechecked alvorens wij deze zouden meenemen. Op 9 november 2017 om 10.45 uur kreeg ik een mail waarin o.a. de volgende zin stond: "Uiteraard is het zo dat wanneer er een beschadiging aan de kasten is dat we dit snel zullen oplossen. Of je de kasten nou wel of niet uitpakt dat maakt geen verschil."Wij waren ondertussen druk met het verbouwen van de zolder aangezien wij niet zijn gebeld dat de keuken al was binnengekomen bij I-KOOK. Zogenaamd kregen ze geen verbindingstoon...I-KOOK weigert afspraken na te komen zonder dat ik moet bij betalen. De offerte wijk af van koopovereenkomst zonder ons te informeren. Dit ziet men echter niet bij tekenen en door valse geruststelling verkoper R.M.
Er is aangeboden te betalen voor de geschillencommissie door E.B. Formule Manager/Operationeel Directeur. Vreemd. De afspraak die gemaakt is volgens offerte willen ze niet nakomen, maar wel betalen voor de geschillencommissie.
Wij willen niet naar de geschillencommissie en nemen dus niets aan van deze groep. De restanten keuken hebben wij teruggebracht waarna wij een boze mail ontvingen van diezelfde E.B. dat wij onze eiegndommen moesten komen ophalen. Echter, deze keuken hebben wij niet besteld en willen wij ook niet! Ondertussen zijn we 4 x voor niets op en neer gereden!

Ontbinding koop= geld terug óf alsnog leveren wat is afgesproken volegsn offerte met correcte handgrepen.

I-KOOK
    Vervelend dat u het gevoel heeft dat de keuken die wij geleverd hebben niet de keuken is die u besteld heeft. Uw klacht is bij ons bekend en wij hebben een aantal keer met de door u ingeschakelde rechtsbijstand contact gehad. Met hen hebben we besproken dat het voorleggen van de klacht aan de geschillencommissie het beste traject is. Ik verzoek u dan ook contact op te nemen met Arag voor een verdere afhandeling van uw klacht.

Groep
Misleid bij tekenen overeenkomst en niets geleverd. Er is dus geen oplossing geboden. De door IKOOK vermelde oplossing voegt niets toe. De oplossing van dit bedrijf is bijbetalen en dat gaan wij niet doen. Er is helemaal geen traject met de rechtsbijstand. Dat is reeds beeindigd. Ontbinding van de koop is door de rechtsbijstand zelf aangegegeven omdat u niet tijdig reageerde op de brief. Geld terug, want €2000,- van de klant kun je onmogelijk zomaar in je zak houden zonder correcte levering! Dat heet nl. diefstal. 26 juni 2019 Momenteel is de situatie als volgt: I-Kook heeft nog steeds de €2000,- die wij hebben betaald voor een niet geleverde keuken. Ondertussen bieden zij, meneer E.B. ons €500,- van de €2000,- die ze inmiddels al hebben ingenomen, ter compenstatie als wij deze review verwijderen....

Ook een klacht indienen over I-KOOK?