Klacht IAK Verzekeringen: Hypotheekadvies was niet meer dan een ordinaire verkoop waarvoor betaald moet worden

Klachtnummer
# 296024
Gebruiker
Ramonies
Datum
0 reacties

Details

Klacht

IAK hypotheken komt de afspraken niet na bij de 'advisering' bij een nieuwe hypotheek. Het is een gewone verkoopafdeling waar de verkoop van een nieuwe hypotheek het belangrijkste is. IAK heeft mij volledig verkeerd geadviseerd over het omzetten van mijn huidige naar mijn nieuwe hypotheek. Echter, de boxjes zijn afgevinkt dus is er volgens IAK niets verkeerd gedaan. Bovendien is de klachtenafhandeling niet objectief en professioneel. De manager van mijn verkoper beoordeelde de klacht dat ik niet ben geadviseerd maar een product ben verkocht. Tevens was het advies om een hypotheek te nemen die niet kon. Hier kwam de verkoper pas achter nadat de bank de hypotheek afwees. De verkoper kwam toen met een 'betere' hypotheek op de proppen. Voor de duidelijkheid inkomen en waarde van het huis t.o.v. gevraagde hypotheek waren ruimschoots binnen de normen.

Gewenste oplossing

Ik wil graag mijn betaalde commissie terug, zodat ik een hypotheekadviseur kan betalen die mijn huidige hypotheek nogmaals onder de loep neem. Als en wanneer daaruit blijkt dat ik meer kosten heb verwacht ik IAK deze ook te vergoeden

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat IAK Verzekeringen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over IAK Verzekeringen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen