Klacht Iberia: toegekende refund wordt niet uitbetaald

Gebruiker1661886242

Ondanks dat ik voor 2 geannuleerde vluchten een terugstortbewijs heb, betaalt Iberia slechts een klein deel van de totale som uit. Het gaat om een latere bijbetaling van ±10% van het totale ticketbedrag. ±€3.000,00 wordt niet teruggestort! De klantenservices zet me 2x op het verkeerde been door te zeggen dat ik bij mijn bank (ING) moet zijn en later dat ik maar een klachtenformulier (op hun website) in moet vullen. De ING weet van niks en als reactie op het klachtenformulier krijg ik een dag later een afwijzing.
De klantenservices zegt dat hun systeem “uitbetaald/toegekend” aangeeft, als ik ze vraag om een bewijs van de transactie, mailen ze me tot 2x aan toe het terugbetalingsbewijs wat ik allang heb. Als ik ze daarmee confronteer zeggen ze niks meer voor me te kunnen doen. M.a.w. je zoekt het maar uit!
Daar sta je dan met je goede gedrag en 2 terugstortbewijzen á €1.595,19 in je hand……

Hieronder een tijdlijn met de belangrijkste gebeurtenissen.
Hoop dat jullie iets voor ons kunnen betekenen?

19-01-2020;
We boeken bij Iberia 2 vluchten AMS-MAD-BOG-MDE (heen op en terug) á €1.317,05.

14-11-2021;
Door Corona gingen de vluchten niet door. We boeken opnieuw (heen op 18-07-2022 en terug op 17-08-2022), met een voucher en een bijbetaling van €273,14 per persoon.

06-07-2022;
Na telefonisch contact met klantenservice (0900-7777717) bleken onze vluchten AMS-MAD-BOG-MDE (heen en terug) te zijn gecanceld, omdat alles al vol zat voor data in de buurt van ons vliegschema zouden het geld van de tickets terug gestort worden.
Het ging om vluchten voor 2 personen
• Reserveringsnummer UTYF3T, met vluchtnummer 0751400848783 en terugstortbewijs 0009521446 á €1.595,19
• Reserveringsnummer UT66SM, met vluchtnummer 0751400848787 en terugstortbewijs 0009521449 á €1.595,19

18-07-2022;
Een bedrag van €273,14 wordt overgemaakt Docomo Digital Payment Services AG in naam Iberia. Dit is dus één van de bijbetalingen op 14-11-2021.

05-08-2022;
Gebeld waar het geld blijft?
Zeggen dat het is overgemaakt maar dat het aan de bank ligt.
Ze zouden me het bewijs sturen van overmaken, maar sturen me het terugbetalingsbewijs (recibo reembolso) dat ik al heb.
ING gebeld; die zeggen dat ze niks kunnen zien.
Waarschijnlijk ontbreken er gegevens die door de overmakende instantie/bank

12-08-2022;
Weer gebeld.
Ze zegt dat ik een klachtenformulier in moet vullen.
Krijg dezelfde dag nog een afwijzingen van alle ingediende reclamaties!

Dat ze me de refund uitbetalen

Wij vinden dat Iberia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Iberia?