Klacht iBOOD: Binnen garantietermijn twee keer opgestuurd ter reparatie, niets veranderd aan het probleem.

Luuk

Beste Consumentenbond,

Mijn zoon kocht een jaar geleden bij iBood Airpods pro. Na een klein jaar merkte hij dat de accu van de oplaadcase zeer langzaam oplaadde. Hij zocht contact met iBood en kon de Airpodscase opsturen ter reparatie. Na twee weken kreeg hij ze terug. De oplaadcase was volledig leeg en had vieze vlekken, dus hij voelde al onraad. Na enkele uren opladen was de oplaadcase slechts op 23%, terwijl eigenlijk in een uur volledig opgeladen moet zijn. Mijn zoon heeft weer contact met iBood gezocht, nogmaals het probleem uitgelegd, wederom opgestuurd (ook deze keer met een duidelijke beschrijving van het probleem). Afgelopen week kwam de airpodscase weer terug en had nog enkele procenten stroom, dus de argwaan was gewekt. Het probleem bleek wederom niet opgelost. Weer contact met iBood gaf aan dat de reparateur geen technisch defect had gevonden. Maar aangezien de case beide keren (bijna) leeg werd geretourneerd, hebben we het idee dat er niet gekeken is naar (de snelheid van) het opladen. We zijn de reparatieservice beu en willen dat het product volledig vervangen wordt. Ondanks dat er nog recht is op ruim een jaar garantie, wil iBood niet verder oplossen en is deze keer zelfs een rekening van 18,15 euro toegevoegd.
Kunnen jullie hierin iets betekenen of in ieder geval deze ervaring in Stekeligheden opnemen?

Na twee keer opsturen zonder dat de reparateur het daadwerkelijke probleem onderzocht lijkt te hebben en het feit dat er nog ruim een jaar garantie op het product zit, willen we een nieuwe airpodscase.

iBOOD
    Beste Luuk,

We begrijpen dat je graag een oplossing wenst voor deze situatie en willen je daar graag bij helpen. Desalniettemin vinden we het spijtig dat je niet rechtstreeks contact met ons opgenomen hebt om ons die kans te geven, maar meteen voor deze route via Klachtenkompas hebt gekozen.

We zullen per email contact opnemen om dit verder af te handelen.

Met vriendelijke groeten,
    iBOOD Webcare Team

Ook een klacht indienen over iBOOD?