Klacht iBOOD: Coupon kan niet achteraf verrekend worden

R. Guichelaar

Ik had een bestelling geplaatst bij iBood, maar was mijn kortingscoupon van 5 euro vergeten in te voeren. Op de vraag of deze alsnog verrekend kan worden werd verteld dat dit administratief niet mogelijk is en dat ik de coupon bij een volgende bestelling kan gebruiken.

Ik vind dat nogal een kort-door-de-bocht antwoord en zeker niet klantvriendelijk. Anno 2015 mogen we toch wel verwachten dat webwinkels hier flexibeler mee om gaan. Ook gezien het beperkte en wisselende aanbod van iBood vind ik het onvoorstelbaar dat ze zeggen om de coupon maar bij een andere bestelling te gebruiken. Het aantal keer dat ik persoonlijk wat bij iBood bestel is zeer incidenteel. Daarnaast is de coupon maar geldig tot eind dit jaar.

Ik zou graag de 5 euro korting alsnog verrekend zien met de laatste aankoop, en niet "afgescheept" worden met het argument dat hun administratie dit niet ondersteunt en ik het maar bij een toekomstige bestelling moet gebruiken. Een bestelling die wel meer dan een jaar op zich zou kunnen laten wachten!

iBOOD
    Beste meneer/mevrouw Guichelaar,

Bedankt voor uw bericht. Zoals eerder is aangegeven door de desbetreffende collega, moeten wij u informeren dat het inderdaad helaas systeem technisch niet mogelijk is om een coupon te verrekenen met een geplaatste bestelling. Wij begrijpen uw teleurstelling maar kunnen niet aan uw verzoek voldoen.

De coupon is nog even geldig en wij hopen dat er een mooie aanbieding voorbij komt zodat u toch gebruik kunt maken van de korting!

Onze excuses voor het ongemak.

iBOOD Webcare Team
    R. Guichelaar
    Mijn originele pleidooi blijft gehandhaafd met deze reactie. Dus lijken we helaas in een impasse te zitten, Maar het belangrijkste: ontevreden klant!

Uit principe zou ik nog haast overwegen gebruik te maken van het zichttermijn bij internet aankopen en alles terug te sturen voor een volledige restitutie.

Is dat echt het beste dat jullie kunnen bieden in deze situatie iBood???
    iBOOD
    Beste meneer/ mevrouw Guichelaar,

Bedankt voor uw reactie.

Zoals eerder is aangegeven, kunnen wij helaas niet aan uw verzoek voldoen. We hopen dat u gebruik zult maken van de korting die wij u hebben aangeboden. Onze excuses voor het ongemak.

We wensen u desondanks fijne feestdagen toe!

iBOOD Webcare Team

Ook een klacht indienen over iBOOD?