Klacht iBOOD: ibood misleid klanten en probeert er snel en gemakkelijk vanaf te komen

ibood_imac_2017_misleiding

Ibood verkoop z'n apple Imac 2017 model als zijnde een 2020 model. Er is op de website geschreven dat het om een 2020 model gaat en er is om zijn eigen forum/community meerdere malen bevestigd dat het 100% om een 2020 model gaat. Toe de ibood medewerken bevestigde (aan mij en iedereen die er ook om vroeg) dat het om een 2020 ging heb ik het aangekocht. Eenmaal ontvangen (23/3) bleek het toch om een 2017 model te gaan. Ik heb ibood hier op aangesproken d.m.v. een mail naar de klantenservice incl het bewijs.
Mijn klacht is dat ze het beloofde artikel niet willen leveren, dat ze er met €50 vanaf willen zijn, dat ik alleen de keuze krijg om het terug te sturen en dat ze alle klanten niet willen inlichten dat het een 2017 model betreft.

Ik wil graag dat ibood zijn deel van de afspraak nakomt. Dat ik mijn 2020 imac geleverd krijg. Dat alle klanten die het product ook gekocht hebben ingelicht worden met de mededeling dat er een fout gemaakt is en dat ze contact opnemen om het op te lossen. Dat ibood iedereen die de moeite heeft genomen om op de community ibood te waarschuwen gelijk geeft.

iBOOD
    Beste,

We hebben per email reeds uitgebreid contact met je hierover gehad. Je hebt een iMac ontvangen die ge-upgrade is naar model 2020 specs, met als enige verschil dat dit exemplaar een SSD heeft in plaats van een harde schijf zoals het oorspronkelijke 2020 model. Dat is eerder een verbetering dan een verslechtering. Bovendien is de betaalde prijs in overeenstemming met het ontvangen product.

Desalniettemin hebben we je toch een compensatie aangeboden. Mocht dat niet naar wens zijn, dan mag je de iMac kosteloos retourneren. Dat zijn de enige oplossingen die we je kunnen bieden.

Met vriendelijke groeten,
    iBOOD Webcare Team
    Beste ibood,
    Hoe kunnen jullie nou denken er zo mee weg te komen? Je verkoopt een computer als een model 2020 die uit 2017 blijkt te zijn. Er is op jullie eigen forum wel 20x aangegeven dat jullie de boel belazeren. Niet 1 of misschien 2 ofzo. Zonder de waarheid te zeggen hebben jullie iedereen de mond gesnoerd met de tekst dat het een 2020 model was. In onze mail verkeer, die ik opgeslagen heb en voor iedereen ter inzage zal geven, weigeren jullie de andere kopers op de hoogte te brengen. Ik vraag het jullie meerdere malen en jullie weigeren er iets over te zeggen. Een auto uit 2017 met een computer update uit 2020 blijft ook een auto uit 2017… hoe mooi het het ook poetst. Waarom geven jullie op je eigen forum niet aan dat het een software upgrade is? Iedereen is voorgelogen. Jullie probeerde het af te kopen met €50… dat is geen compensatie voor een 3 jaar oudere computer.
    Ik blijf bij mijn stelling. Als je een 2020 computer verkoopt dat moet je ook een 2020 leveren. Ik heb aan al mijn verplichtingen voldaan. Nu jullie nog.
    Tevens blijf ik erbij dat iedereen die voorgelogen is op de hoogte gebracht moet worden.
    Ik heb afgelopen donderdag ook bij ACM mijn klacht neergelegd. Die mevr schrok ervan… en dat is terecht.
    ibood_imac_2017_misleiding
    Ibood! Kom is op met een eerlijk antwoord. Jullie worden beschuldigd van misleiding en het liegen tegen klanten. Niet reageren is wat mij betreft schuld bekennen. 4x waarom hieronder!
    Waarom geven jullie op je eigen website aan dat het een 2020 model is als je weet dat het een 2017 model is? Waarom snoeren jullie iedereen de mond op je eigen forum en komen jullie met een nwe uitleg? Waarom leveren jullie niet wat klanten hebben gekocht? Waarom lichten jullie alle kopers niet in met de kennis die je nu wel hebt?
    Ibood...

Hebben jullie alle klanten op de hoogte gebracht?
    Niet reageren is erger dan je fout toegeven he!!?
    iBOOD
    Beste R. Prins,

Naar aanleiding van (onder andere) uw Klachtenkompas berichten, hebben we telefonisch contact met u opgenomen om één en ander door te spreken over deze klacht. Dat communiceert makkelijker en directer dan via dit kanaal. Bedankt dat u tijd wilde vrijmaken om ons te woord te staan.

Het is jammer dat er onduidelijkheid is ontstaan. We zullen per email nog wat aanvullende informatie toesturen.

Met betrekking tot de laatste vraag/eis, begrijpen we de zorgen die u heeft voor andere klanten. Dat waarderen we, maar - zeker niet bot bedoeld - we zien geen reden om aan u te verantwoorden op welke manier we hierover naar andere klanten gecommuniceerd hebben. We hebben vragen hierover naar eerlijkheid beantwoord.

Met vriendelijke groeten,
    iBOOD Webcare Team

Ook een klacht indienen over iBOOD?