Opgelost door iBOOD: voor PowerCharger garantie (maand na levering kapot) verwijst iBood naar fabrikant

B.J.M. Vloedbeld

Omdat de op 25/7/2013 PowerCharger na 1 maand niet meer goed werkte, heb ik bij iBood aanspraak gemaakt op de garantie via hun website.
Daarop kreeg ik een email (Defect melding van order xxxxx ) dat ik voor garantie mijn beklag maar moet doen bij de fabrikant mrHandsfree.
Dat vind ik erg vreemd, want volgens mij is immers iBood de leverancier waar ik zaken mee heb gedaan. En geld aan heb betaald.
Hoe kan ik iBood wel houden aan hun garantie verplichtingen zonder dat ik daarvoor als iBood klant zelf met de fabrikant contact moet opnemen? Dat hoort vlgs de wet toch niet?
m.vr.groet, Marjet

Ik heb als Consumentenbondlid zojuist de Consumentenbond om advies gevraagd bij dit garantie ´doorschuif´probleem.

Vandaar mijn 1e wens is dat de PowerCharger vervangen wordt. Ik heb het ding nog maar een maand, en was er erg tevreden over. Super handig ding.

Als dat niet kan wil ik graag mijn geld terug dat ik via iDeal betaald heb terug. Dan koop ik zelf wel zon kastje in de stad met hopelijk wel een veel betere garantie service

iBOOD
    Geachte meneer/mevrouw,Bedankt voor uw bericht.
    Spijtig te horen dat de PowerCharger niet goed meer werkt.In overleg met de leverancier loopt de garantie rechtstreeks via de customer service van mrHandsfree. Hier is voor gekozen omdat zij onderdelen voorradig hebben en alle benodigde kennis en expertise met betrekking tot deze producten. Door direct contact tussen de klant en mrHandsfree kan de afhandeling van een defect aanzienlijk sneller verlopen.Mocht u liever het defect via iBOOD afhandelen dan kan dat natuurlijk ook.
    Wij hebben zojuist een bericht op uw voicemail achtergelaten en hopen van u te horen om dit in overleg te kunnen afhandelen.Wij wensen u een fijne dag!Met vriendelijke groet,iBOOD Webcare Team
    B.J.M. Vloedbeld
    Na telefoontje met dame van iBood is mijn klacht geweldig verholpen. waarvoor lof.Mijn advis aan iBood is wel om eenduidig en conform de wet garantieafspraken af te handelen. Dat voorkomt een boel gedoe.
    Maar hoe dan ook...iBood verdient nu w.m.b. een pluim

B.J.M. Vloedbeld

Ook een klacht indienen over iBOOD?