Klacht Icarus: Schade e-reader binnen garantietermijn wordt niet vergoed door Icarus

Klachtnummer
# 67134
Gebruiker
Adriaan
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Via Bol.com heb ik vorig jaar (oktober 2013) een Icarus 8 e-reader besteld. Helaas is deze onlangs, binnen de garantietermijn, kapot gegaan. Via de reparatieservice van bol.com is het artikel bij Icarus terechtgekomen. Reactie gehad van bol.com dat volgens Icarus de schade niet onder de garantie valt. Vervolgens ook contact gehad direct met de reparatieservice van Icarus. Ook zij bevestigden nogmaals dat de schade niet onder de garantie viel. Ik was daardoor onaangenaam verrast. Als reden werd opgegeven dat het "externe schade" betreft. Dit lijkt me onvoldoende onderbouwd. Het product is op een deugdelijke manier gebruikt. Het product is niet gevallen en er is geen fysieke stress op het apparaat geweest. De banden op het scherm ontstonden bij het opstarten van het apparaat. Icarus heeft ook niet kunnen onderbouwen waarom volgens hen de schade door ondeugdelijk gebruik is veroorzaakt. Product is overigens in betrekkelijk korte tijd uit de handel genomen.

Gewenste oplossing

Omdat de schade binnen de garantietermijn valt en door een technisch mankement is veroorzaakt verwacht ik of een vervangend/gerepareerd product, of mijn geld terug.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Icarus hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Icarus?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen