Wij vinden dat Icelandair hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!
Klacht Icelandair: Slechte vliegtuigmaatschappij
Details
Klacht
We vlogen met Icelandair van Brussel naar New York met een tussenstop in Reykjavik. We probeerden onze bagage (2 stuks van 20kg) via internet in te checken. Dit lukte ons niet en telefonisch konden we de maatschappij niet telefonisch bereiken, dus we moesten noodgedwongen onze koffers bij de AirPort inchecken. Hiervoor moesten wij €176 betalen, alleen voor de heenweg, dus voor de terugweg moesten we dit bedrag weer betalen. In het vliegtuig hadden we alleen de mogelijkheid om met creditcard voor het eten te betalen, hierdoor konden wij niets eten in het vliegtuig. Eenmaal op de terugweg (weer €176 lichter voor de koffers) hadden wij vertraging op de AirPort. Uiteindelijk na een uur vertraging mochten wij het vliegtuig in. Eenmaal in het vliegtuig hebben ze ons zonder reden nog een uur in het vliegtuig laten wachten voordat wij überhaupt opstegen. Hierdoor miste wij onze verbinding van Reykjavik naar Brussel. Wij zijn direct naar de klantenservice gegaan en daar was een flinke rij en het duurde lang voordat wij geholpen werden. Wij kregen een nieuwe vlucht naar Helsinki met coupons voor het eten als compensatie. Wij hadden nog maar 40 min. om onze koffers uit en weer in te checken. Wij wilden inchecken, maar er was niemand bij de incheckbalie, dus wij vroegen een aantal medewerkers waar wij konden inchecken, maar wij werden op en neer gestuurd. Uiteindelijk vonden we iemand die ons kon helpen en wij konden inchecken, maar hadden nog 20 min. over om dit te doen. Hierdoor moesten wij met flinke stress overstappen en hadden wij geen tijd om de coupons te spenderen. Wij vlogen met Finair terug en wilde de coupons in het vliegtuig inleveren. Dit was niet mogelijk volgens de stewardess. Ook de vlucht daarna moesten wij flink haasten, omdat het vorige vliegtuig ook vertraging had. Al met al hebben wij er 6 uur langer over gedaan. Na deze vlucht waren onze koffers er ook niet. Hier wachten wij na een dag nog steeds op. Wij vliegen nooit meer met Icelandair. Slechte service en slecht bereikbaar. Dit hebben wij met nog geen een vliegtuigmaatschappij meegemaakt.Gewenste oplossing
Een schadevergoeding voor de vertraging en voor onze koffers die nog niet zijn aangekomen.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.