Klacht iCentre: Defecte speaker, iCentre wil geen garantie geven.

Rob

Na 2,5 jaar, met veel plezier geluisterd te hebben, heeft deze speaker de geest gegeven. Vandaag 04 sept 2015 heb ik contact gehad met het hoofdkantoor van iCentre en kreeg ik het vreemde bericht dat zij mij niet meer kunnen helpen. iCentre is medio 2013, net na de aanschaf van de speaker, failliet gegaan. Dit zou volgens de telefoniste de reden zijn dat zij mij niet meer kunnen helpen. Schandalig vind ik dit! iCentre staat op de zelfde manier op het pand en het personeel loopt in de zelfde kleding rond. Alleen de overkoepelende organisatie is anders... Wat moet ik met deze schaamteloze service doen!?

Een repratie ef vervanging van het product.

iCentre
    Geachte Rob,

Allereerst wil ik beginnen met het feit dat ik het vervelend vind om te vernemen dat uw speaker het helaas niet meer doet.
    Het iCentre is na een faillissement inderdaad op 18 juni overgemonen door de Basgroup, hiermee zijn wij een ander rechtspersoon geworden.
    Bij de overname is vast gelegd dat wij enkel de lopende garanties (fabrieksgarantie) zoals het iCentre deze destijds hanteerde zouden overnemen.
    Het garantietermijn van het toenmalige iCentre was dan ook 1 jaar, d.m.v. uw aankoop destijds bent u een koopovereenkomst aangegaan met het iCentre.
    Met deze koopovereenkomst bent u tevens akkoord gegaan met de garantievoorwaarden die het toenmalige iCentre op haar producten hanteerde.

Dit betekend dan ook dat gezien de aankoopdatum er geen sprake meer is van garantie op uw product, hierdoor kunnen wij de niet kosteloos voor u herstellen. Wat u eventueel kunt doen is bijvoorbeeld bij de fabrikant van uw spreaker informeren naar de mogelijkheden.

Het spijt mij dan ook te moeten mededelen, dat wij in deze helaas niets voor u kunnen betekenen.

W. de Groot
    Active Care - iCentre
    Rob
    Ik mis in bovenstaande verhaal het Consumentenrecht...
    iCentre
    Geachte Rob,

Deze is inmiddels niet meer van toepassing, zoals ik hierboven eerder heb omschreven is het iCentre waar u destijds uw aankoop heeft gedaan failliet gegaan. D.m.v. een overname van ons bedrijf de Basgroup, hefet het iCentre een doorstart kunnen maken.
    Bij een doorstart na het faillissement zijn wij de Basgroup een nieuw rechtspersoon geworden.
    Dit betekend dat wij de boedel en de naam hebben gehouden, maar zoals eerder aangegeven niet de uitgebreide garantie. Enkel de op dat moment lopende garantie zoals deze door het icentre werd gehanteerd.
    Bij een faillissement vervalt de door u genoemde garantie, zodra er sprake is van een nieuw rechtspersoon.

Om die reden heb ik u dan ook geadviseerd om te informeren bij de fabrikant.

W. de Groot
    Active Care - iCentre
    Rob
    Zoals ik in mijn bovenstaande genoemd vind ik het schamdalig hoe hier mee om gegaan wordt! Zoals genoemd heb ik mijn speaker bij iCentre gekocht. Welke naam er boven het bedrijf staat maakt mij niet uit... Ik zou vind het schandalig dat een bedrijf als iCentre zich er op deze manier vanaf probeerd probeerd te kletsen! Jullie weten immers nog niet eens wat er exact aan de hand is!! ik wil dus gebruik maken van het consumentenrecht bij iCentre.

Rob

Ook een klacht indienen over iCentre?